Zarządzanie kryzysowe - komunikacja kryzysowa
dn. 26.06.2019 r. I Warszawa
Czas trwania szkolenia: 1 dzień (w godz. 9:00-17:00)
|
Szkolenie w swej formie zbliżone jest do warsztatów, które łączą w elastyczny sposób formy podawcze wiedzy (wykład) z interaktywnymi ćwiczeniami praktycznej realizacji procedur na tle aplikacyjnej sytuacji.
W trakcie zajęć poznasz od strony teoretycznej i praktycznej narzędzia i proces tworzenia innowacyjnych strategii komunikacji kryzysowej zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz instytucji.
Cele szkolenia:
I. Rozwój umiejętności w zakresie:
1. w zakresie diagnozy obszarów kryzysowych i zarządzania sytuacją kryzysową;
2. efektywnego wykorzystania procedur w związku z sytuacją kryzysową.
3. przyjmowania właściwych postaw w zetknięciu z kryzysem na różnych szczeblach
w strukturach organizacyjnych firm i instytucji;
4. zarządzania wiedzą w sytuacji stresowej.
II. Rozwój wiedzy w zakresie:
1. procesów komunikowania się w sytuacji w wewnętrznym i zewnętrznym obiegu informacji;
2. zapanowania nad stresem w sytuacji kryzysowej.
3. możliwości wykorzystania mowy ciała do zdobywania przewagi w kontaktach oraz do
rozpoznawania symptomów agresji, niechęci czy zainteresowania.
Program szkolenia:
1. Zarządzanie komunikowaniem kryzysowym w instytucji
2. Determinanty komunikowania kryzysowego
3. Bariery, zakłócenia i błędy w procesach komunikacji kryzysowej
4. Mowa ciała - niewerbalny element komunikacji kryzysowej.
5. Aspekt stresu w sytuacjach kryzysowych
6. Procedury jako skuteczne narzędzia działania w sytuacji kryzysowej
Główne założenia szkolenia
- rozwój umiejętności w zakresie diagnozy obszarów kryzysowych i zarządzania sytuacja kryzysową;
- kształtowanie przyjmowania właściwych postaw w zetknięciu z kryzysem na różnych szczeblach
w strukturach organizacyjnych firm i instytucji; - nabycie umiejętności efektywnego wykorzystania procedur w związku z sytuacją kryzysową.
- nabycie umiejętności właściwego komunikowania się (przez osoby odpowiedzialne za zarządzanie
kryzysowe) w sytuacji kryzysowej ze wszystkimi pracownikami w tym szczególnie z Zarządem
Spółki - nabycie umiejętności właściwego zachowania się (przez osoby odpowiedzialne za zarządzanie
kryzysowe) w sytuacji kryzysowej; - nabycie umiejętność zapanowania nad stresem w sytuacji kryzysowej (stres paraliżuje, człowiek
nie działa pod wpływem stresu nie potrafi wykorzystać wiedzy którą, posiada itp.) - dostarczenie narzędzi i sposobów do zapanowania nad stresem w sytuacji kryzysowej - stres
w zarządzaniu kryzysowym.
Korzyści z uczestnictwa:
- zdobędziesz praktyczne umiejętności tworzenia systemu zarządzania informacją
w sytuacjach kryzysowych; - poznasz różne aspekty strategii komunikacji kryzysowej;
- zdobędziesz umiejętności analizy procesów komunikacji kryzysowej;
- będziesz potrafił opracować księgę komunikacji kryzysowej;
- nauczysz się projektować stosowne procedury związane z zarządzaniem informacją
w sytuacjach kryzysowych oparte na mapach procesów; - dowiesz się jak skutecznie komunikować się w sytuacjach kryzysowych ;
- zrozumiesz wpływ stresu na skuteczność i efektywność zarządzania informacją
w sytuacjach kryzysowych
Grupa docelowa:
- menedżerowie, kierownicy i pracownicy współodpowiedzialni za opracowanie, wdrażanie
i realizację strategii komunikacji kryzysowej w firmie/instytucji; - kadra struktur zarządzania kryzysowego;
- osoby odpowiedzialne za opracowanie procedur bezpieczeństwa w firmach / instytucjach
w zakresie obiegu informacji o zdarzeniach; - osoby odpowiedzialne za kierowanie działaniami w sytuacjach kryzysowych;
- rzecznicy prasowi i inne osoby do kontaktu z mediami
- studenci studiów zarządzania kryzysowego i bezpieczeństwa narodowego.
Wszystkie instytucje / firmy / przedsiębiorstwa narażone są codziennie na sytuacje zakłócające ich
sprawną działalność. Od profesjonalizmu ich kadr zależy czy będzie to tylko codzienny problem czy
sytuacja rozwinie się w kierunku kryzysu. To od ludzi zajmujących się komunikacja kryzysową zależy
czy prezes, szef, zarząd dowiedzie się o nich z krótkiego raportu o sytuacji z wnioskami przeciwdziałania
na przyszłość czy przeczyta w lokalnej gazecie albo na telewizyjnym pasku. Kryzysem jest ten problem,
który poważnie zakłóci działalność organizacji i najczęściej z jednoczesnym wyzwoleniem zainteresowania
mediów.
Większość organizacji pasywnie czeka na niebezpieczeństwo zakłóceń funkcjonowania i reaguje zależnie
od sytuacji kreując swoją strategię na bieżąco. Można też wybrać inną aktywną drogę, na której przewidując
większość swoich kryzysów jest w stanie przygotować odpowiednie procedury i reakcje wymagające tylko
drobnych modyfikacji w sytuacji konieczności ich uruchomienia.
Księga komunikacji kryzysowej to narzędzie, które w znacznym stopniu ułatwi zarządzanie informacją
w pierwszych, tych najtrudniejszych do opanowania, chwilach sytuacji kryzysowej. To właśnie w tym
okresie działając pod presją czasu, mediów, współpracowników, przełożonych i zazwyczaj w stanie stresu
popełnia się najwięcej błędów, które warunkują nie tylko skuteczne działania, ale również mają ogromny
wpływ na wizerunek podmiotu. Dobrze stworzone procedury wewnętrzne oparte na mapach procesów
umożliwią efektywne działanie nawet w sytuacjach, w których zazwyczaj ludzi blokuje stres związany
z odpowiedzialnością, niepełną znajomością sytuacji czy uświadamianiem sobie potencjalnych następstw
jakie sytuacja kryzysowa może nieść dla Twojej firmy / instytucji czy Ciebie osobiście.
Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat udziału w szkoleniu.
Prelegent: ppłk dypl. w rez. Dariusz Krzysztofik >>>
Czas trwania szkolenia: 1 dzień (w godz. 9:00-17:00)
CENA SZKOLENIA:
990 zł + 23% VAT - cena obowiązuje do dn. 12 czerwca
1500 zł + 23% VAT - udział 2 osób z firmy - cena obowiązuje do dn. 12 czerwca
1290 zł + 23% VAT - cena regularna
* Cena obejmuje uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe oraz obiad i przerwy kawowe.
Lokalizacja:
Centrum konferencyjno - szkoleniowe
Golden Floor Plaza >>>
al. Jerozolimskie 123A, Warszawa
piętro 15, sala 2
***
Wszystkie projekty i publikowane na stronie treści są własnością spółki i podlegają ochronione zgodnie
z przepisami prawa autorskiego. Przywłaszczenie sobie praw autorskich, kopiowanie, powielanie oraz
wykorzystywanie całości lub elementów w celach czerpania korzyści majątkowych bez zgody autora
jest zabronione.
Prowadzący
![]() |
ppłk dypl. w rez. Dariusz Krzysztofik Ekspert w zakresie bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego. Absolwent Wyższej Szkoły Oficerskiej Wojsk OPL w Koszalinie (1993), Akademii Obrony Narodowej w Warszawie (2001), Szkoły NATO w Oberammergau (2013), Wyższej Szkoły Administracji i Przedsiębiorczości w Lublinie (2010). W 2005 roku uczestniczył w szkoleniu praktycznym z zakresu przeciwdziałania terroryzmowi prowadzonemu przez Dowództwo Centralne Sił Zbrojnych USA w Katarze. Weteran operacji poza granicami kraju. Jako Szef Sekcji Operacyjnej 2 Grupy Bojowej uczestniczył w działaniach bojowych w Karbali w Republice Iraku. Na przełomie 2005 i 2006 roku pełniąc obowiązki Szefa Wydziału Ochrony Wojsk Wielonarodowej Dywizji Centrum Południe odpowiadał za koordynacje ochrony fizycznej baz w polskiej strefie odpowiedzialności. W czasie służby wojskowej uczestniczył w 1997 roku w usuwaniu skutków powodzi w rejonie Wrocławia oraz w 2010 roku w składzie Wojskowego Zespołu Zadaniowego w akcji przeciwpowodziowej w Sandomierzu. Uczestnik 80 akcji bojowych na terenach uznawanych za strefy działań wojennych. W czasie służby w Iraku wielokrotnie prowadził szkolenia dla przedstawicieli mediów w zakresie bezpieczeństwa w rejonie misji. Posiada duże doświadczenie w działaniu w różnych sytuacjach obarczonych wysokim stresem. Po odejściu z wojska podjął pracę w strukturach zarządzania kryzysowego i spraw obronnych. Do końca sierpnia 2018 r. kierował Wojewódzkim Centrum Zarządzania Kryzysowego w Lublinie. W lipcu 2018 r. został zaproszony do udziału w pracach grupy eksperckiej oceniającej użyteczność polsko-greckiego symulatora zarządzania kryzysowego „Neptune – Anticipation of Blue Economy Cascading” realizowane w ramach Programu Ramowego UE - HORYZONT 2020 (największego w historii programu unijnego w zakresie badań naukowych i innowacji). Obecnie Główny Specjalista ds. obronnych w Urzędzie Miasta Lublin. Prowadzi wiele zajęć dla młodzieży w obszarze przeciwdziałania zagrożeniom i zasad zachowania się w różnych sytuacjach niebezpiecznych. |
Kontakt z organizatorem
W przypadku zgłoszenia większej ilości osób z firmy istnieje możliwość negocjacji ceny.
Jeśli mają Państwo dodatkowe pytania zachęcam do kontaktu:
Biuro
tel. +48 720 911 820
e-mail: biuro@successpoint.pl