Dołącz do nas na FB

Komunikat

Rejestracja na to wydarzenie jest zamknięta.

 

  17 listopada 2016 w Krakowie odbyła się IX edycja Kongresu
"SMART CITY - założenia i perspektywy"

Wysoka frekwencja oraz liczne dyskusje, które wywiązały się podczas spotkania świadczą o tym, że program wydarzenia odpowiedział na Państwa oczekiwania, a nasi eksperci mogli rozwiać wszelkie nasuwające się wątpliwości.

Szczególne podziękowanie kierujemy do Patronów Honorowych, ekspertów, partnerów oraz licznie zgromadzonych uczestników listopadowej edycji.

Patronat Honorowy nad Kongresem SMART CITY objęli:

 


 

 

  Józef Pilch
Wojewoda Małopolski
Jacek Krupa
Marszałek Województwa Małopolskiego

Jacek Majchrowski
Prezydent Miasta Krakowa


Piotr Przytocki
Prezydent Miasta Krosno


 


Tadeusz Ferenc
Prezydent Miasta Rzeszów

Wojciech Lubawski
Prezydent Miasta Kielce

Piotr Kuczera
Prezydent Miasta Rybnika

Marcin Krupa
 Prezydent Miasta Katowice

 

 

 

 

Partner Technologiczny:


 

 

Partnerzy:


Wystawca:

Kongres rozpoczął się Debatą Otwierająca, podczas której moderator, Pan Dariusz Szwed - Doradca Prezydenta Słupska ds. Zagranicznych oraz Przewodniczący Rady Programowej Zielonego Instytutu, wraz z panelistami poruszyli kwestie związane z możliwościami wdrażania rozwiązań Smart Cities w praktyce. Obecni na sali eksperci oraz zgromadzeni goście wymienili się swoimi doświadczeniami (polskimi oraz zagranicznymi). Paneliści kongresu: Pan Andrzej Guła - Prezes Zarządu, Instytut Ekonomii Środowiska oraz Krakowski Alarm Smogowy, Pan Karol Kaczmarski - Prezes Zarządu, Świętokrzyskie Centrum Innowacji i Transferu Technologii, Pan Krzysztof Krzysztofiak - Dyrektor Działu Rozwoju, Krakowski Park Technologiczny, Pani Bożena Pietras-Goc - Dyrektor, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Małopolski Instytut Samorządu Terytorialnego i Administracji, Pan Jacek Woźniak - Zastępca Dyrektora, Wydział Rozwoju Miasta, Urząd Miasta Krakowa. Po pierwszej debacie przyszła pora na prezentację rozwiązań partnerów kongresu, swoje rozwiązania przedstawiły firmy Comarch S.A., Impel Security Sp z oo., ITM Poland, oraz  Dysten.

Po przerwie na kawę, podczas której uczestnicy odwiedzali stoiska firm Dysten Sp. z o.o.,  Comarch S.A., IMPEL Monitoring, ITM Poland S.A. przyszła pora na debatę dotyczącą nowych technologii - Nowe technologie - istotny element dynamicznego rozwoju miast. Paneliści mieli możliwość przedstawienia swojej wizji zastosowań innowacyjnych technologii w SMART CITY. O nowoczesnych technologiach rozmawiali: Pan Marek Bąkowski - Wiceprezes Zarządu, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji, Pan dr inż. Piotr Małka - Stowarzyszenie Elektryków Polskich, Oddział Krakowski, Pan Norbert Stachura - Comarch S.A. oraz Pan Andrzej Wiśniewski - Impel Security Polska Sp. z o.o.. W czasie rozmowy paneliści odpowiedzieli m.in na pytanie, które technologie są niezbędne do utworzenia inteligentnego miasta oraz na jakie aspekty należy zwrócić uwagę w czasie ich wyboru i wdrożenia.

Jeszcze przed drugą przerwą kawową odbyła się kolejna dyskusja na temat Efektywnego wytwarzania i wykorzystania energii w aglomeracjach miejskich. Moderator sesji, Pan Andrzej Wiszniewski - Prezes Zarządu, Narodowa Agencja Poszanowania Energii S.A., poruszył niezwykle ważne tematy zwiaząne z rozsądnym wykorzystywaniem energii w polskich miastach. Na fotelach zasiedli również: Pan Andrzej Guła - Prezes Zarządu, Instytut Ekonomii Środowiska oraz Krakowski Alarm Smogowy, Pan Piotr Małka - Stowarzyszenie Elektryków Polskich, Oddział Krakowski, Pan Marek Józefiak -  Koordynator Programu Klimat i Energia, Polska Zielona Sieć oraz Pan Łukasz Zywar - Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A.

Ostatnią sesję - Zarządzanie zasobami miejskimi - inteligentna infrastruktura miast oraz ekologiczny i zrównoważony transport poprowadził Pan Jacek Woźniak - Zastępca Dyrektora w Wydziale Rozwoju Miasta, Urząd Miasta Krakowa. Zgromadzeni na sali uczestnicy wspólnie doszli do wniosku, że jednym z najważniejszych elementów inteligentnego miasta jest dobrze przemyślana infrastruktura oraz transport. Paneliści debaty: Agnieszka Damasiewicz - Dyrektor, Wydział Infrastruktury, Małopolski Urząd Wojewódzki, Grzegorz Dyrkacz  - Członek Zarządu, Dyrektor ds. Zarządzania Przewozami, Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie, Radosław Gądek - Zastępca Komendanta ds. prewencji, Straż Miejska Miasta Krakowa, Marcin Hyła - Prezes Zarządu, Miasta dla Rowerów, Małgorzata Małochleb - Fundacja Otwarty Plan.

 

Na zakończenie Kongresu wśród uczestników zostały rozlosowane nagrody - upominki od firm Dysten Sp. z o.o., COMARCH S.A. oraz książki ufundowane przez wydawnictwo PWN.


Dziękujemy wszystkim za przybycie i jednocześnie zapraszamy do udziału w kolejnych edycjach kongresu - już w roku 2017.

 

Partnerzy Wspierający:

 

 

 

Wsparcie merytoryczne:


>>POPRZEDNIE EDYCJE<<


 

Podczas kongresu rozlosujemy książki ufundowane przez wydawnictwo PWN:

 

 


Warunki udziału:

Uczestnictwo w kongresie dla wyżej wymienionych osób jest BEZPŁATNE
Rejestracja możliwa jest poprzez formularz zgłoszeniowy >>>
Uczestnikom wydarzenia zapewniamy materiały konferencyjne, przerwy kawowe, dostęp do prezentacji

Dla przedstawicieli firmy technologicznych / IT posiadających rozwiązania
z powyższego zakresu uczestnictwo w spotkaniu jest PŁATNE - koszt wynosi 1200 PLN netto.

Jeśli są Państwo zainteresowani współtworzeniem / współpracą partnerską przy tym wydarzeniu
zapraszamy do kontaktu z Organizatorem.


*** Wszystkie projekty i publikowane na stronie treści są własnością spółki i podlegają ochronione
zgodnie z przepisami prawa autorskiego. Przywłaszczenie sobie praw autorskich, kopiowanie,
powielanie oraz wykorzystywanie całości lub elementów w celach czerpania korzyści majątkowych
bez zgody autora jest zabronione.

 

Lokalizacja

NOVOTEL KRAKÓW CITY WEST
ul. Armii Krajowej 11, 30-150 Kraków

-- sala Magnolia+Azalia --

parking hotelowy - na hasło SuccessPoint -50%
2zł / 1 godzina
20zł / doba

 

Program

 

8:30-9:00 Rejestracja uczestników

9:00-9:10

Powitanie gości

9:10-9:30

Uroczyste otwarcie IX Kongresu SMART CITY - założenia i perspektywy

Piotr Kuczera - Prezydent Miasta Rybnika
Dariusz Szwed - Doradca Prezydenta Słupska ds. Zagranicznych, Przewodniczący Rady Programowej Zielonego Instytutu

9:30-10:40

Debata otwierająca - możliwości rozwoju polskich miast i regionów oraz rola inicjatyw i zaangażowania społecznego 

Moderator: Dariusz Szwed - Doradca Prezydenta Słupska ds. Zagranicznych, Przewodniczący Rady Programowej Zielonego Instytutu


Andrzej Guła - Prezes Zarządu, Instytut Ekonomii Środowiska oraz Krakowski Alarm Smogowy
Karol Kaczmarski - Prezes Zarządu, Świętokrzyskie Centrum Innowacji i Transferu Technologii
Krzysztof Krzysztofiak - Dyrektor Działu Rozwoju, Krakowski Park Technologiczny
Bożena Pietras-Goc - Dyrektor, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Małopolski Instytut Samorządu Terytorialnego i Administracji
Jacek Woźniak - Zastępca Dyrektora, Wydział Rozwoju Miasta, Urząd Miasta Krakowa

10:40-11.40

Sesja plenarna

Wsparcie technologiczne dla smart city

Smart City według Comarch
Norbert Stachura - Comarch S.A.

Dzieki prezentacji przedstawiciela firmy Comarch S.A. dowiedzą się Państwo :
 - jak odnaleźć się na ścieżkach pokolenia Z
 - jak stworzyć miasto stymulujące rozwój biznesu, kultury, turystyki oraz wciągnąć w to wszystko mieszkańców i lokalny biznes
 - jak tworzyć nowoczesne usługi e-Administracji, czyli parę słów o nowoczesnych rozwiązaniach IT



Zrównoważony rozwój społeczny ISO 37120 - Zarządzanie miastem z pomiarem skuteczności
Adam Kruczek - ThinkIt Consulting Sp. z o.o.

Podczas prezentacji firmy ThinkIt Consulting Sp. z o.o. dowiedzą się Państwo:
 - Jak porównywać się z innymi miastami?
 - Jakie kryteria dobrać aby były one spójne i takie same we wszystkich porównywanych miastach?
 - Jak zapewnić sobie uznane, znormalizowane kryteria?
 - Odpowiedzią na powyższe pytania jest norma ISO 37120.
 - Czym jest norma ISO 37120, co daje, jak jest zbudowana, dla kogo jest przeznaczona?
 - Kto już skorzystał z normy i co dzieje się z nią na rynku polskim?



Monitoring inteligentny - skuteczne obniżanie kosztów ochrony
Andrzej Wiśniewski - Impel Security Polska Sp. z o.o.

11:40-12:10 Przerwa kawowa

12:10-13:05

Panel dyskusyjny

Nowe technologie - istotny element dynamicznego rozwoju miast

Moderator: Marek Bąkowski - Wiceprezes Zarządu, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

Paneliści:

Adam Kruczek - ThinkIt Consulting Sp. z o.o.
dr inż. Piotr Małka - Stowarzyszenie Elektryków Polskich, Oddział Krakowski
Norbert Stachura - Comarch S.A.
Andrzej Wiśniewski - Impel Security Polska Sp. z o.o.


1. Inteligentne technologie w zastosowaniu dla zwiększenia innowacyjności i konkurencyjności polskich miast
2. Perspektywy rozwoju infrastruktury teleinformatycznej i telekomunikacyjnej
3. Zarządzanie miastem i wsparcie procesów decyzyjnych - inteligentne systemy i technologie analityczne
4. Inwestycje w rozwój technologi informatycznych i telekomunikacyjnych
5. Technologie i rozwiązania IT dla przedsiębiorstw i sektora publicznego
6. Systemy bezpieczeństwa informatycznego - bezpieczne dane i zasoby
7. Systemy mobilne dla usług publicznych i płatności
8. Wsparcie sektora naukowego na rzecz poszukiwania nowych, innowacyjnych rozwiązań technologicznych

13:05-14:15

Panel dyskusyjny

Efektywne wytwarzanie i wykorzystanie energii w aglomeracjach miejskich

Moderator: Andrzej Wiszniewski - Prezes Zarządu, Narodowa Agencja Poszanowania Energii S.A.


Andrzej Guła - Prezes Zarządu, Instytut Ekonomii Środowiska oraz Krakowski Alarm Smogowy
dr inż. Piotr Małka - Stowarzyszenie Elektryków Polskich, Oddział Krakowski
Marek Józefiak -  Koordynator Programu Klimat i Energia, Polska Zielona Sieć
Łukasz Zywar - Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A.

1. Perspektywa finansowa UE dla inteligentnych rozwiązań
2. Miasto SMART w perspektywie politycznej Unii Europejskiej
3. Kształtowanie odpowiedzialnej polityki energetycznej
4. Wykorzystanie źródeł energii - analiza i ocena obecnego stanu.
5. Potencjał i perspektywy rozwoju
6. Zdolności wytwórcze i kompensacja mocy
7. Metody finansowania alternatywnych źródeł energii oraz technologie i systemy dla poprawy efektywności energetycznej
8. Narzędzia i technologie wspierające efektywność energetyczną - inteligentne i energooszczędne systemy dla przedsiębiorstw i infrastruktury publicznej (oświetlenie budynków, ulic, sygnalizacja świetlna, ... )

14:15-14:25 Przerwa kawowa

14:25-15:20

 

Panel dyskusyjny
Zarządzanie zasobami miejskimi
- inteligentna infrastruktura miast oraz ekologiczny i zrównoważony transport

Moderator: Jacek Woźniak - Zastępca Dyrektora, Wydział Rozwoju Miasta, Urząd Miasta Krakowa

Agnieszka Damasiewicz - Dyrektor, Wydział Infrastruktury, Małopolski Urząd Wojewódzki
Mgr inż. Grzegorz Dyrkacz  - Członek Zarządu, Dyrektor ds. Zarządzania Przewozami, Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie
Radosław Gądek - Zastępca Komendanta ds. prewencji, Straż Miejska Miasta Krakowa
Marcin Hyła - Prezes Zarządu, Miasta dla Rowerów
Małgorzata Małochleb - Fundacja Otwarty Plan
 

1. Inwestycje w infrastrukturę, ich wpływ na poziom realizacji usług publicznych i rozwój lokalnej gospodarki
2. Zarządzanie, integracja systemów obsługujących usługi dla ludności (dostępność i niezawodność - infrastruktura sieciowa, komunikacyjna / transportowa, internet rzeczy (IoT), usługi szerokopasmowe)
3. Perspektywy rozwoju inteligentnego budownictwa, zielone osiedla
4. Inteligentne systemy zasilania, systemy monitoringu, infrastruktura sieciowa, skuteczne zarządzanie energią
5. Inteligentne przestrzenie w skali miasta i technologie teleinformatyczne wykorzystywane w logistyce miejskiej
    (GIS, GSM, GPS, systemy zarządzania kryzysowego, łączność radiowa, bazy danych drogowych, syst. bezpieczeństwa i sygnalizacji o zagrożeniach, monitoring ruchu, monitoring wizyjny, wizualizacja informacji i dostępności usług, systemy parkingowe, systemy kart elektronicznych, tablice świetlne, systemy pogodowe)
6. IST - zarządzanie transportem - Inteligentne systemy transportowe - technologia dla bezpieczeństwa, efektywności, optymalizacji kosztów i wydajność floty, ochrony środowiska i optymalnego wykorzystania zasobów
7. Rozwiązania niskoemisyjne w transporcie i skuteczne zarządzanie paliwami, transport elektryczny - zarządzanie energią, sieć punktów do ładowania

Podsumowanie oraz zakończenie Kongresu

 

Panele dyskusyjne

Uroczyste otwarcie
Jadwiga Emilewicz - Podsekretarz Stanu, Ministerstwo Rozwoju

27 listopada 2015 r. powołana na stanowisko Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Rozwoju.

Odpowiada za:

nadzór nad organami oraz jednostkami organizacyjnymi podległymi Ministrowi, a także nad instytutami badawczymi. Nadzoruje realizację programów Innowacyjna Gospodarka i Inteligentny Rozwój. Koordynuje zadania w obszarze informacji i promocji Funduszy Europejskich. Odpowiada za kwestie związane z podejmowaniem działań sprzyjających wzrostowi konkurencyjności oraz innowacyjności gospodarki polskiej. Sprawuje nadzór nad realizacją zadań przez Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej.

W latach 1999-2002 pracowała w Departamencie Spraw Zagranicznych Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. W 2009 r. została Kierownikiem Muzeum PRL-u w Krakowie. Jest radną Sejmiku Województwa Małopolskiego i Przewodniczącą Komisji Innowacji i Nowoczesnych Technologii.

Absolwentka Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politycznych UJ otworzyła przewód doktorski. Jest stypendystką Uniwersytetu Oxford oraz programu American Council on Germany, Dräger Foundation, ZEIT-Stiftung Ebelin und Gerd Bucerius. Od 2003 r. związana z Wyższą Szkołą Europejską im. ks. J. Tischnera w Krakowie.

Działaczka społeczna, autorka wielu publikacji naukowych. Była prezesem Fundacji Lepsza Polska.

Zna język angielski, niemiecki i francuski.

Ma trzech synów.


 Piotr Kuczera - Prezydent Miasta Rybnika
 
Prezydent Miasta Rybnika od grudnia 2014 r., radny Miasta Rybnika w latach 2006-2014, z zawodu nauczyciel historii.
 
Absolwent I Liceum Ogólnokształcącego im. Powstańców Śląskich w Rybniku. Wyższe wykształcenie zdobył na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego, na kierunku historia. Ukończył także studia podyplomowe na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Śląskiego oraz
w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera
w Krakowie. Do 2014 roku pracował w II Liceum Ogólnokształcącym im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego
w Rybniku, prowadząc zajęcia z historii i wiedzy
o społeczeństwie. Od 2006 roku związany 
z rybnickim samorządem. Został wybrany radnym Miasta Rybnika, pełnił funkcję Przewodniczącego Klubu Radnych Platformy Obywatelskiej RP. Po wyborach samorządowych
w 2014 roku został Prezydentem Miasta Rybnika.
 
Jako gospodarz miasta stawia przede wszystkim na dialog społeczny i zaangażowanie mieszkańców 
w działania na rzecz Rybnika. Podejmuje intensywne zabiegi w zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych na rozwój miasta. Dzięki jego staraniom Zarząd Województwa Śląskiego wybrał do dofinansowania projekt Miasta Rybnika obejmujący I etap budowy drogi Racibórz-Pszczyna na terenie Rybnika.  To najwyższe dofinansowanie przyznane kiedykolwiek projektowi realizowanemu przez Miasto Rybnik w trakcie kilkunastu lat ubiegania się o fundusze UE. Jako prezydent Rybnika Piotr Kuczera skupił się m.in. na intensyfikacji działań na rzecz poprawy jakości powietrza
w mieście. Doprowadził do wprowadzenia nowoczesnego
i pierwszego tego typu w Polsce regulaminu dotacji do inwestycji ekologicznych (premiowanie rozwiązań najbardziej efektywnych,  instalacje: gaz, c.o, kotły klasy 5, dopłaty do termomodernizacji przy wymianie źródła ciepła na ekologiczne).
 
Realizacja spójnej polityki rowerowej, sformułowanie jasnych zasad finansowania klubów sportowych, dążenie do rewitalizacji miejsc rybnickiego dziedzictwa przeszłości
i ujednolicenia estetyki przestrzeni miejskiej, zwiększanie zainteresowania inwestorów Rybnikiem, otwarcie na inicjatywy w oparciu o zasady partnerstwa publiczno-prywatnego, zaangażowanie miasta w rozwój gospodarki senioralnej, nawiązywanie bliższej współpracy z uczelniami wyższymi
i przedsiębiorcami oraz zainteresowanie innowacjami technologicznymi – to obszary wyznaczające charakter jego prezydentury.
 
Piotr Kuczera angażuje się także w działania ponadlokalne. Jako zastępca Przewodniczącego Śląskiego Związku Gmin
i Powiatów podejmuje inicjatywy na rzecz rozwoju regionu. Jest też członkiem zarządu Związku Gmin
i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego z siedzibą w Rybniku. Reprezentuje ponadto Rybnik w Związku Miast Polskich.
 
Piotr Kuczera jest rybniczaninem, mieszka w dzielnicy Popielów. Prywatnie jest  szczęśliwym mężem, pasjonatem fotografii i miłośnikiem dobrej literatury. Interesuje się też naukami humanistycznymi oraz z  zainteresowaniem śledzi aktualne procesy społeczno-polityczne. 

Debata otwierająca

Moderator

Dariusz Szwed - Doradca Prezydenta Słupska ds. Zagranicznych, Przewodniczący Rady Programowej Zielonego Instytutu

W latach 2004-2011, jeden z dwojga przewodniczących partii Zielonych, były delegat partii w Europejskiej Partii Zielonych, współpracownik Grupy Zielonych w Parlamencie Europejskim, przewodniczący Rady Programowej Zielonego Instytutu.Autor programu „Ekologia polityczna” - emisja we wtorki godz. 23-24, w radiu TOK FM – audycja nadawana do listopada 2007. Absolwent Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych na Akademii Ekonomicznej w Krakowie i Ekonomicznych Podstaw Polityki Ekologicznej na Uniwersytecie Warszawskim.
SPOŁECZNIK
Od początku przemian demokratycznych w Polsce działam w organizacjach społecznych. Współpracowałem i współpracuję z wieloma organizacjami: Federacją Zielonych, Greenpeacem, Centrum Prawa Ekologicznego, Demokratyczną Unią Kobiet, Centrum Praw Kobiet. Jestem członkiem Europejskiego Stowarzyszenia Ekonomistów Środowiska i Zasobów Naturalnych oraz jednym z fundatorów i przewodniczącym rady programowej Zielonego Instytutu. Jestem aktywnym uczestnikiem Kongresów Kobiet Polskich, Kongresów Obywatelskich czy Ogólnopolskich Forów Inicjatyw Pozarządowych. Wspieram Kongres Ruchów Miejskich.
EKSPERT
Jako absolwent Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych i Ekonomicznych Podstaw Polityki Ekologicznej od wielu lat zajmuję się strategiami zrównoważonego rozwoju. Byłem doradcą w Ministerstwie Gospodarki i w Ministerstwie Środowiska, gdzie zajmowałem się kwestiami dostępu społeczeństwa do informacji czy udziałem społecznym w procesie podejmowania decyzji. Uczestniczę w pracach komisji i podkomisji Sejmu RP, dotyczących problematyki ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju.Współpracowałem i współpracuję z wieloma organizacjami regionalnymi, krajowymi i międzynarodowymi - m.in. Bankiem Światowym, Organizacją Współpracy Gospodarczej i Rozwoju. W holendersko-polskim projekcie międzyregionalnym „Małopolska-Overijssel”, wspierałem powstawanie społecznego ruchu ekologicznego w Małopolsce. Jestem współautorem wielu publikacji, m.in. „Zrównoważony rozwój Metropolii Silesia”, „Zielone Miasto Nowej Generacji”, Zielony Nowy ład w Polsce”, które służą lokalnym społecznościom w prowadzeniu działań na rzecz lokalnego zrównoważonego rozwoju.
POLITYK
Od 2004 roku jestem przewodniczącym partii Zielonych, współpracuję z Europejską Partią Zielonych i Grupą Zielonych w Parlamencie Europejskim - jedną z czterech największych grup politycznych. W Sejmie mijającej kadencji zajmowałem się m.in. polityką energetyczną - promocją efektywności energetycznej i energetyki odnawialnej oraz wstrzymaniem rządowego programu budowy elektrowni jądrowej, której większość z nas w Polsce nie chce`; podejmowałem także działania na rzecz promocji rolnictwa ekologicznego i bezpiecznej żywności - w ostatnich tygodniach nasze wspólne działania doprowadziły do zawetowania przez Prezydenta RP ustawy o nasiennictwie forsowanej przez PO i PSL, która tylnymi drzwiami miała wpuścić GMO do Polski. Co ważne, ok. 70% z nas nie chce genetycznie modyfikowanej żywności. Włączyłem się aktywnie w prace na ustawami poprawiającymi sytuację kobiet w Polsce. Krytykowałem także działania ministra infrastruktury, który swoją złą polityką powoduje chaos na kolei w Polsce.
Chciałbym moje zaangażowanie społeczne i wiedzę wykorzystać dla naszego wspólnego dobra!

Paneliści

Jadwiga Emilewicz -  Podsekretarz Stanu, Ministerstwo Rozwoju

27 listopada 2015 r. powołana na stanowisko Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Rozwoju.

Odpowiada za:

nadzór nad organami oraz jednostkami organizacyjnymi podległymi Ministrowi, a także nad instytutami badawczymi. Nadzoruje realizację programów Innowacyjna Gospodarka i Inteligentny Rozwój. Koordynuje zadania w obszarze informacji i promocji Funduszy Europejskich. Odpowiada za kwestie związane z podejmowaniem działań sprzyjających wzrostowi konkurencyjności oraz innowacyjności gospodarki polskiej. Sprawuje nadzór nad realizacją zadań przez Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej.

W latach 1999-2002 pracowała w Departamencie Spraw Zagranicznych Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. W 2009 r. została Kierownikiem Muzeum PRL-u w Krakowie. Jest radną Sejmiku Województwa Małopolskiego i Przewodniczącą Komisji Innowacji i Nowoczesnych Technologii.

Absolwentka Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politycznych UJ otworzyła przewód doktorski. Jest stypendystką Uniwersytetu Oxford oraz programu American Council on Germany, Dräger Foundation, ZEIT-Stiftung Ebelin und Gerd Bucerius. Od 2003 r. związana z Wyższą Szkołą Europejską im. ks. J. Tischnera w Krakowie.

Działaczka społeczna, autorka wielu publikacji naukowych. Była prezesem Fundacji Lepsza Polska.

Zna język angielski, niemiecki i francuski.

Ma trzech synów.

Andrzej Guła - Prezes Zarządu, Instytut Ekonomii Środowiska oraz Krakowski Alarm Smogowy
Inicjator Krakowskiego Alarmu Smogowego. Ekonomista specjalizujący się w tematyce ochrony środowiska. Doradza instytucjom w zakresie projektów i programów ochrony środowiska (Europejski Bank Inwestycyjny, Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju, Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej/NFOŚiGW). Był ekspertem dla NFOŚiGW przy tworzeniu programu KAWKA - mechanizmu wsparcia likwidacji niskiej emisji. Był członkiem Komitetu Sterującego Funduszem Spójności przy Ministerstwie Środowiska. Pracuje w Instytucie Ekonomii Środowiska – think tank, działający w obszarach efektywności energetycznej i zrównoważonego rozwoju. W projekcie będzie pełnić rolę eksperta ds. ochrony powietrza.

Karol Kaczmarski – Prezes Zarządu, Świętokrzyskie Centrum Innowacji i Transferu Technologii

Z jednej strony pasjonat militariów i motoryzacji, z drugiej koordynator takich projektów jak „Mamy pracujące mamy” czy „Firma Równych Szans”. Te i wiele innych działań w zakresie polityki równościowej i społecznej odpowiedzialności biznesu prowadził jako wieloletni dyrektor biura Świętokrzyskiego Związku Pracodawców Prywatnych Lewiatan. Od 2015 roku pełni funkcję prezesa Świętokrzyskiego Centrum Innowacji i Transferu Technologii, spółki zajmującej się wspieraniem lokalnej przedsiębiorczości oraz stymulowaniem rozwoju regionu świętokrzyskiego poprzez  transfer osiągnięć naukowo – badawczych i wspieranie innowacji. 

Bożena Pietras-Goc - Dyrektorka FRDL Małopolskiego Instytutu Samorządu Terytorialnego i Administracji w Krakowie

Ekspert w zakresie rozwoju regionalnego i lokalnego, realizator projektów konsultingowych i szkoleniowych dla władz lokalnych i regionalnych, Lokalnych Grup Działania, ministerstw, organizacji pozarządowych, banków i dużych przedsiębiorstw.
W latach 1994-1995 Zastępca Dyrektora Wydziału Kultury w Urzędzie Miasta Krakowa. W latach 1995-2002 twórca i dyrektor departamentu zajmującego się konsultingiem w Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. W latach 2004-2006 główny specjalista w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Małopolskiego, odpowiedzialna m.in. za koordynację projektu „Małopolska 2015” – opracowanie regionalnej strategii rozwoju i wytycznych do jej wdrażania. W latach 2004-2015 ekspert w firmie konsultingowej zajmującej się zarządzaniem publicznym i polityką rozwoju. Realizowała m.in. konsulting strategiczny dla samorządów, instytucji publicznych, przedsiębiorstw i organizacji społecznych. Opracowywała projekty i pozyskiwała finansowanie na projekty w dziedzinie kultury, (m.in. Galeria Europa – Daleki Wschód dla Centrum Manggha w Krakowie, Małopolski Ogród Sztuki dla Teatru im. J. Słowackiego w Krakowie). Koordynator merytoryczny projektu monitoringu obywatelskiego pn. Barometr Rozwoju Małopolski (stowarzyszenie Klub Jagielloński/Katedra Analiz Regionalnych/Kraków). 
W latach 2011-2012 w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim - Koordynator Programu, Biuro Wojewody Małopolskiego – Pełnomocnika Rządu ds. Programu ochrony przed powodzią w dorzeczu górnej Wisły. W latach 2011-2014 była odpowiedzialna za zorganizowanie i kierowanie działalnością regionalnego Centrum Marki Lokalnej. Stypendystka German Marshall Fund of the United States.
Od września 2014 roku dyrektor FRDL Małopolskiego Instytutu Samorządu Terytorialnego i Administracji w Krakowie.

Jacek Woźniak - Zastępca Dyrektora, Wydział Rozwoju Miasta, Urząd Miasta Krakowa

Ekspert w zakresie rozwoju regionalnego i planowania strategicznego. W latach 1999-2015 dyrektor departamentów polityki regionalnej w Urzędach Marszałkowskich w województwie Podkarpackim a następnie Małopolskim. Przewodniczący zespołów roboczych opracowujących Strategię Rozwoju Województwa Podkarpackiego na lata 2000-2010 i Województwa Małopolskiego na lata 2011-2020, współautor obu strategii. Inicjator prac nad Strategią Rozwoju Polski Południowej do roku 2020 (Małopolski i Śląska). Pomysłodawca Małopolskiego Obserwatorium Rozwoju Regionalnego, był także zaangażowany w prace nad Krajową Strategią Rozwoju Regionalnego 2010-2020. Członek Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju Polskiej Akademii Nauk. Nauczyciel akademicki, autor licznych artykułów poświęconych polityce regionalnej. Od sierpnia 2015 r. z-ca Dyrektora Wydziału Rozwoju Urzędu Miasta Krakowa.

Krzysztof Krzysztofiak - Dyrektor Działu Rozwoju, Krakowski Park Technologiczny

Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego, posiada 30 lat doświadczenia pracy z przedsiębiorcami oraz rozwojem usług dla innowacyjnych firm. Z Krakowskim Parkiem Technologicznym związany od wielu lat - jako prezes zarządu w latach 1999-2006, a następnie w latach 2012-2015 r. wiceprezes zarządu KPT, odpowiadał m.in. za inwestycje, usługi świadczone na rzecz przedsiębiorców, w tym inkubator technologiczny oraz Fundusz Zalążkowy KPT. Obecnie pełni obowiązki dyrektora Działu Parku Technologicznego.

Panel dyskusyjny
Nowe technologie - istotny element dynamicznego rozwoju miast

Moderator

Marek Bąkowski - Wiceprezes Zarządu, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

Od 2005 roku pracuje w Hewlett-Packard Polska (obecnie Hewlett Packard Enterprise Polska) i jest odpowiedzialny za przygotowanie i sprzedaż informatycznych projektów integracyjnych w pionie Enterprise Services. Obszary kompetencyjne obejmują szeroko pojęte bezpieczeństwo publiczne (systemy Schengen, systemy wspomagania dowodzenia, zarządzanie kryzysowe, elektroniczna tożsamość obywatela, systemy rejestrów publicznych, problematykę ITS (Intelligent Transportation Solutions) i Smart City oraz zastosowania rozwiązań analitycznych w obszarze Big Data. Od kwietnia 2013 Wiceprezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji. Członek Zarządu Hewlett Packard Enterprise Polska Sp. z o.o.

Absolwent Wydziału Mechaniki Precyzyjnej Politechniki Warszawskiej. Z branżą IT związany od 1983 i rozpoczęcia pracy w Instytucie Maszyn Matematycznych. Od 1991 r związany z międzynarodowymi dostawcami rozwiązań informatycznych: ICL, Unisys i Hewlett-Packard, w których pełnił stanowiska kierownicze w zarządzaniu działami usług i sprzedaży.

Jego pasją jest strzelectwo sportowe, interesuje się fotografią i muzyką, a czas wolny najchętniej spędza na deskach: żaglowej lub śniegowej.

Paneliści

Norbert Stachura - Comarch S.A.

Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego, kierunek Prawo, od 2012 roku adwokat, członek Okręgowej Rady Adwokackiej w Krakowie. W Grupie Kapitałowej Comarch zajmuje się projektami informatyzacji administracji publicznej, jest również konsultantem rozwiązań Smart City. Ma doświadczenie w prowadzeniu własnej praktyki adwokackiej. Interesuje się nowymi technologiami, narciarstwem i sportem motorowym, a w czasie wolnym lubi podróżować.

Adam Kruczek - ThinkIt Consulting Sp. z o.o.

Partner w firmie ThinkIt Consulting sp. z o.o., członek Zarządu Grupa UTI Polska sp. z o.o.
Posiada wieloletnie doświadczenie w sprzedaży i nadzorowaniu projektów dla administracji publicznej. Przez wiele lat był Kierownikiem Projektów realizowanych dla Administracji Celnej, m.in. Systemu Obsługi Deklaracji CELINA, systemu INTRASTAT, Zarządzania Kontyngentami Taryfowymi i Nadzoru TQS, Systemu Kontroli Eksportu ECS. W firmach Wola Info oraz Devoteam odpowiadał za sprzedaż produktów i usług do klientów sektora publicznego. Jako Członek Zarządu Grupa UTI Polska nadzoruje działalność oddziału UTI Grup na terenie Polski. W ThinkIt Consulting odpowiedzialny m.in. za za współpracę z samorządamii przegotowanie normy ISO 37120 do normalizacji.

dr inż. Piotr Małka - Stowarzyszenie Elektryków Polskich, Oddział Krakowski

Absolwent Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Robotyki Akademii Górniczo-Hutniczej specjalność Mechatronika oraz studiów podyplomowych na Akademii Górniczo-Hutniczej z zakresu Odnawialnych Źródeł Energii jak również Uniwersytecie Ekonomicznym – Zarządzanie Bezpieczeństwem Informacji. Pracownik naukowo-dydaktyczny Akademii Górniczo-Hutniczej oraz Uniwersytetu Rolniczego. Członek zarządu Stowarzyszenia Elektryków Polskich oddz. Krakowski oraz członek Rady Nadzorczej Izby Rzeczoznawców SEP. Pracownik MPWiK S.A. w Krakowie

Jest autorem lub współautorem wielu artykułów opublikowanych w czasopismach naukowych i zawodowych, jak również członek zespołów realizujących projekty badawczo-rozwojowe. Zainteresowania to głównie innowacyjne systemy sterowania i automatyki, robotyka, energetyka konwencjonalna jak również odnawialna. 

Grzegorz Kubal - Prezes Zarządu, Podkarpacka Izba Gospodarcza

Menadżer, doradca, trener i kierownik projektów, udziela się zarówno w biznesie jak i trzecim sektorze, ulubiona tematyka aktywności to projekty na styku kultury, turystyki i biznesu, z dodatkiem nowych technologii. Od kilkunastu lat tworzy, współtworzy, realizuje, zarządza i nadzoruje projekty, szczególnie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej oraz projekty biznesowe. W portfolio m.in. Galeria Zdzisława Beksińskiego w Sanoku, Centrum Dziedzictwa Szkła w Krośnie, Browar Ursa Maior w Uhercach, Bieszczadzkie Drezyny Rowerowe, Salon Win Karpackich w Komborni, Karpacki Szlak Wina czy Karpackie Niebo.

Doświadczenie obejmuje także planowanie strategiczne, kampanie promocyjne, wspieranie rozwoju przedsiębiorczości i rozwoju lokalnego oraz mniejsze i duże projekty transgraniczne i międzynarodowe. Z przekonania miłośnik prowincji i regionalista, autor kilkunastu publikacji historycznych i turystycznych, wydawca regionaliów karpackich i okołokarpackich. Szowinista galicyjski, entuzjasta kuchni karpackiej, technologii webowych i zaklinania koni.

Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego (historia oraz zarządzanie i bankowość) jak również Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (studia podyplomowe rachunkowość dla zaawansowanych), jeden z nielicznych humanistów z uprawnieniami do prowadzenia ksiąg rachunkowych. Wśród ukończonych szkoleń wymienia z dumą kurs Strategy Planning and Rural Community Development, poświęcony rozwojowi górskich obszarów Karpat. Prezes Podkarpackiej Izby Gospodarczej, członek zarządu kilku spółek prawa handlowego i organizacji pozarządowych na Podkarpaciu, w Małopolsce i na Słowacji.

Piotr Nikiel - Menadżer Handlowy ds. Klientów Strategicznych, Impel Monitoring


Ekspert w dziedzinie technicznych zabezpieczeń i ochrony obiektów.  Ostatnie lata jako Kierownik Projektów względem wdrażania efektywnego monitoringu wizyjnego. Posiada wieloletnie doświadczenie w sprzedaży, projektowaniu i wdrażaniu dużych systemów w zakresie CCTV oraz SWiN. Przez ostatnie 7 lat zajmował się wdrażaniem dużych systemów  między innymi w bankach, światowych korporacjach czy dużych obiektach przemysłowych. Absolwent studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu na Wydziale Zarządzania , Informatyki i Finansów - specjalizacja „Usługi Komputerowe” . Na co dzień pasjonuje się wykorzystaniem nowoczesnej technologii w budownictwie , a w wolnej chwili uprawia sporty drużynowe.

Panel dyskusyjny
Efektywne wytwarzanie i wykorzystanie energii w aglomeracjach miejskich

Moderator

Andrzej Wiszniewski - Prezes Zarządu, Narodowa Agencja Poszanowania Energii S.A.

•    Narodowa Agencja Poszanowania Energii S.A - od lipiec 1994,  prezes zarządu  (od 2014);
•    Politechnika Warszawska Wydział Inżynierii Środowiska, Zakład systemów Ciepłowniczych i Gazowniczych– adiunkt;
•    Zrzeszenie Audytorów Energetycznych - członek zarządu od 2000.
Kierownik projektu KODnZEB w ramach Programu Operacyjnego (PL04) „Oszczędzanie energii i promowanie odnawialnych źródeł energii” w ramach Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014 - obecnie
Kierownik zespołu badawczego w ramach projektów 6 i 7 PR Unii Europejskiej: POLYSMART ( 2006 - 20010), ICE-WISH (2010 - 2014), ECOLABEL - LCE4ROADS (2013 - 2016),
Kierownik Studium Podyplomowego "Zrównoważone systemy zaopatrzenia w energię i świadectwa energetyczne budynków" na Wydziale Inżynierii Środowiska Politechniki Warszawskiej. Kierowanie firmą i zespołami projektowo – badawczymi, koordynowanie projektów współfinansowanych z Funduszu Phare, IEE, 6 Program Ramowy UE; koordynowanie projektów finansowanych ze środków EkoFunduszu – ocena i kontrola realizacji projektów z dziedziny efektywności energetycznej i ochrony środowiska; wykonywanie planów, koncepcji gospodarowania energią dla samorządów, spółdzielni mieszkaniowych i przemysłu; ekspert oceniający projekty w ramach Polsko-Szwajcarskiego Programu Współpracy, kierowanie i wykonywanie projektów modernizacji i restrukturyzacji systemów zaopatrzenia w ciepło miast, osiedli mieszkaniowych i zakładów przemysłowych; przygotowanie i organizacja programów edukacyjnych; koordynowanie programu edukacyjno – informacyjnego Dom Przyjazny; organizator i kierownik kursu e-learningowego Certified Energy Manager; współautor 6 wynalazków zgłoszonych w UP; przygotowywanie produktów inżynierii finansowej (bussines plany, studia wykonalności, organizacja finansowania etc.). Autor 48 artykułów w czasopismach naukowych i profesjonalnych, ponad 60 publikacji w materiałach konferencji międzynarodowych i krajowych.

Paneliści

Wojciech Cetnarski - Prezes Zarządu, Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej 

Wojciech Cetnarski jest ekspertem z wieloletnim doświadczeniem w branży energetycznej w Polsce. Od 2013 roku jest Prezesem Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej (PSEW) oraz od 2012 roku Prezesem Zarządu Wento Sp. z o.o. Wojciech Cetnarski jest również jednym z założycieli Polish Energy Partners S.A., która była jedną z pierwszych firm inwestujących w branżę energetyki wiatrowej w Polsce. Od 1997 do 2003 roku pełnił m.in. funkcję Prezesa Zarządu i Dyrektora Generalnego PEP S.A. Wcześniej Wojciech Cetnarski był także wspólnikiem i Wiceprezesem Zarządu firmy doradczej Quo Vadis Polska oraz pełnił funkcję Wiceprezesa Izby Energetyki Przemysłowej, której był współzałożycielem.

Andrzej Guła - Prezes Zarządu, Instytut Ekonomii Środowiska oraz Krakowski Alarm Smogowy

Inicjator Krakowskiego Alarmu Smogowego. Ekonomista specjalizujący się w tematyce ochrony środowiska. Doradza instytucjom w zakresie projektów i programów ochrony środowiska (Europejski Bank Inwestycyjny, Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju, Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej/NFOŚiGW). Był ekspertem dla NFOŚiGW przy tworzeniu programu KAWKA - mechanizmu wsparcia likwidacji niskiej emisji. Był członkiem Komitetu Sterującego Funduszem Spójności przy Ministerstwie Środowiska. Pracuje w Instytucie Ekonomii Środowiska – think tank, działający w obszarach efektywności energetycznej i zrównoważonego rozwoju. W projekcie będzie pełnić rolę eksperta ds. ochrony powietrza.

Marek Józefiak -  Koordynator Programu Klimat i Energia, Polska Zielona Sieć

Jest koordynatorem programu Klimat i Energia w Związku Stowarzyszeń Polska Zielona Sieć. Jest zaangażowany w prace Polskiego Alarmu Smogowego oraz Komitetu Sterującego Koalicji Klimatycznej. Ukończył prawo na WPiA Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkołę Prawa Brytyjskiego Uniwersytetu Cambridge. Marek Józefiak jest stypendystą Międzynarodowego Programu Stypendialnego DBU dla specjalistów z dziedziny ochrony środowiska oraz absolwentem 24. Szkoły Liderów Politycznych.

dr inż. Piotr Małka - Stowarzyszenie Elektryków Polskich, Oddział Krakowski

Absolwent Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Robotyki Akademii Górniczo-Hutniczej specjalność Mechatronika oraz studiów podyplomowych na Akademii Górniczo-Hutniczej z zakresu Odnawialnych Źródeł Energii jak również Uniwersytecie Ekonomicznym – Zarządzanie Bezpieczeństwem Informacji. Pracownik naukowo-dydaktyczny Akademii Górniczo-Hutniczej oraz Uniwersytetu Rolniczego. Członek zarządu Stowarzyszenia Elektryków Polskich oddz. Krakowski oraz członek Rady Nadzorczej Izby Rzeczoznawców SEP. Pracownik MPWiK S.A. w Krakowie

Jest autorem lub współautorem wielu artykułów opublikowanych w czasopismach naukowych i zawodowych, jak również członek zespołów realizujących projekty badawczo-rozwojowe. Zainteresowania to głównie innowacyjne systemy sterowania i automatyki, robotyka, energetyka konwencjonalna jak również odnawialna. 

Łukasz Zywar - Kierownik Biura KAPE S.A. w Krakowie

Ekspert w zakresie efektywności energetycznej i ochrony środowiska. Twórca opracowań strategiczno-planistycznych dla jednostek samorządu terytorialnego (m.in. Plany gospodarki niskoemisyjnej, Założenia do planów zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe). Autor publikacji z zakresu efektywnego wykorzystania energii.
Jest absolwentem Wydziału Energetyki i Paliw Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Ukończył również studia podyplomowe w zakresie Doradztwa energetycznego w budownictwie na Politechnice Krakowskiej.
Pracuje w Krajowej Agencji Poszanowania Energii S.A. jako kierownik oddziału krakowskiego w obszarze gospodarki niskoemisyjnej, zrównoważonego rozwoju, wykorzystania OZE i poprawy efektywności energetycznej.

Panel dyskusyjny

Zarządzanie zasobami miejskimi
- inteligentna infrastruktura miast oraz ekologiczny i zrównoważony transport

Moderator

Jacek Woźniak - Zastępca Dyrektora, Wydział Rozwoju Miasta, Urząd Miasta Krakowa

Ekspert w zakresie rozwoju regionalnego i planowania strategicznego. W latach 1999-2015 dyrektor departamentów polityki regionalnej w Urzędach Marszałkowskich w województwie Podkarpackim a następnie Małopolskim. Przewodniczący zespołów roboczych opracowujących Strategię Rozwoju Województwa Podkarpackiego na lata 2000-2010 i Województwa Małopolskiego na lata 2011-2020, współautor obu strategii. Inicjator prac nad Strategią Rozwoju Polski Południowej do roku 2020 (Małopolski i Śląska). Pomysłodawca Małopolskiego Obserwatorium Rozwoju Regionalnego, był także zaangażowany w prace nad Krajową Strategią Rozwoju Regionalnego 2010-2020. Członek Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju Polskiej Akademii Nauk. Nauczyciel akademicki, autor licznych artykułów poświęconych polityce regionalnej. Od sierpnia 2015 r. z-ca Dyrektora Wydziału Rozwoju Urzędu Miasta Krakowa.

Paneliści

Agnieszka Damasiewicz - Dyrektor, Wydział Infrastruktury, Małopolski Urząd Wojewódzki

Dyrektor Wydziału Infrastruktury Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego, adiunkt na Wydziale Prawa, Administracji i Stosunków Międzynarodowych Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego.
Absolwentka Wydziału Prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego, doktor nauk prawnych (prawo cywilne, Uniwersytet Jagielloński), prawnik, zawodowo zajmowała się prawem nieruchomości, naukowo zajmuje się różnymi aspektami wymiaru sprawiedliwości. Autorka publikacji z tego zakresu.

 

Mgr inż. Grzegorz Dyrkacz  - Członek Zarządu, Dyrektor ds. Zarządzania Przewozami, Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie

Grzegorz Dyrkacz jest absolwentem Wydziału Zarządzania Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Ukończył także podyplomowe studia na Uniwersytecie Jagiellońskim w zakresie Public Relations oraz studia podyplomowe na Politechnice Krakowskiej z zakresu zarządzania transportem zbiorowym. Od blisko 29 lat związany jest z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym 
w Krakowie. Doświadczenie zawodowe zdobywał od stanowisk obsługujących tabor autobusowy, poprzez pracę dyspozytora autobusów turystycznych oraz specjalisty ds. likwidacji szkód powypadkowych i odszkodowań. Od 1997 roku pełnił funkcje kierownicze w przedsiębiorstwie: najpierw jako kierownik Sekcji Obsługi Ruchu, potem kierownik Działu Obsługi Ruchu i kierownik Zajezdni Autobusowej Płaszów, a następnie od 2007 roku zajmując stanowisko głównego specjalisty Działu Zarządzania Ruchem. Od roku 2013 zajmuje stanowisko Członka Zarządu, Dyrektora ds. Zarządzania Przewozami. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się na łamach prasy branżowej m.in. Biuletynie IGKM, Transporcie Miejskim i Regionalnym, Przewoźniku Krakowskim. Jest również członkiem Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej.
Uhonorowaniem jego zasług dla Miasta Krakowa było przyznanie w 2010 roku przez Prezydenta Miasta Krakowa odznaki Honoris Gratia. Ponadto, współpraca nawiązana ze Strażą Miejską na rzecz poprawy bezpieczeństwa mieszkańców zaowocowała odznaczeniem Zasłużony dla Straży Miejskiej Miasta Krakowa. Za wybitne zasługi w dziedzinie realizacji ustawowych zadań Policji otrzymał w roku 2015 Brązowy Medal za zasługi dla Policji nadawany przez Ministra Spraw Wewnętrznych. Do ważniejszych osiągnięć należy zaliczyć wyróżnienie od Okręgowego Inspektora Pracy w Krakowie i Prezesa Zarządu MPK S.A. oraz odznakę Zasłużony dla 
MPK w Krakowie. W roku 2015 otrzymał Srebrną Honorową Odznakę SITK nadaną przez Zarząd Oddziału SITK RP w Krakowie oraz odznakę Zasłużony dla Komunikacji Miejskiej nadawaną przez Prezesa Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej. Jest to najwyższe branżowe odznaczenie, forma wyróżnienia osób, które przez przejawiane inicjatywy i zaangażowanie w szczególny sposób przyczyniły się do rozwoju komunikacji miejskiej w kraju oraz wykonania statutowych zadań Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej.

 

Marcin Hyła - Prezes Zarządu, Miasta dla Rowerów

Urodzony w 1968 roku założyciel i prezes ogólnopolskiego stowarzyszenia Miasta dla Rowerów, najstarszej polskiej organizacji reprezentującej interesy rowerzystów. Autor książki "Miasta Dla Rowerów" (1995), twórca Gdańskiego Rowerowego Projektu Inwestycyjno-Promocyjnego finansowanego przez Global Environment Facility (2002-2006). Inicjator i współautor wielu zmian w przepisach dotyczących rowerzystów (nowela ustawy Prawo o Ruchu Drogowym z roku 2011 i szereg rozporządzeń). Autor licznych opracowań dla samorządów, w tym m. in. standardów technicznych dla infrastruktury rowerowej Krakowa (2004), Torunia, Słupska, Koszalina, Bydgoszczy i Poznania (2015). 

Radosław Gądek - Zastępca Komendanta ds. prewencji, Straż Miejska Miasta Krakowa

Zatrudniony w Straży Miejskiej Miasta Krakowa od 1996 r. Początkowo jako funkcjonariusz, następnie inspektor w Wydziale Organizacji Służby, naczelnik tego wydziału, a od 2007 r. - zastępca komendanta ds. prewencji. Absolwent kierunku historia na Uniwersytecie Jagiellońskim (1994 r. ), a także studiów podyplomowych na tej samej uczelni z zakresu kierowania i współpracy służb społecznych (1999 r.).

Małgorzata Małochleb - Fundacja Otwarty Plan

Specjalizuje się w bezpośredniej edukacji ekologicznej, szczególnie w zakresie standardów życia w mieście, społeczeństwa obywatelskiego, jakości powietrza, gospodarki odpadami, a nade wszystko promocji roweru jako środka transportu w Krakowie.

Współpracowała między innymi z Fundacją Wspierania Inicjatyw Ekologicznych, Forum Opakowań Szklanych, Instytutem Ekonomii Środowiska i CEE Bankwatch Network. Przedstawicielka organizacji ekologicznych w
Komisji oceniającej wnioski z zakresu edukacji ekologicznej w WFOŚiGW w Krakowie. W latach 2008-2015 związana ze Związkiem Stowarzyszeń Polska Zielona Sieć jako menedżerka i koordynatorka merytoryczna i finansowa regionalnych i ogólnopolskich kampanii. Autorka i współredaktorka materiałów dydaktycznych i informacyjnych. Współinicjatorka "Krakowskiego Dialogu Cyklicznego" oraz "Kontraktu 100 rozwiązań rowerowych dla Krakowa" w stowarzyszeniu Kraków Miastem Rowerów. Od początku zaangażowana w kampanię informacyjno-edukacyjną na rzecz "Czystego powietrza dla Krakowa". Członkini kilku zespołów zadaniowych przy Prezydencie Miasta Krakowa. Inicjatorka Komisji Dialogu Obywatelskiego ds. Środowiska. Od powstania w 2014 roku Przewodnicząca Rady Fundacji Kupuj odpowiedzialnie. Fundatorka i członkini Zarządu Fundacji Otwarty Plan, w której odpowiada za kampanię "Kraków. Mobilność aktywna".

Rowerzystka, aktywistka miejska, propagatorka idei smart city, jako miasta przyjaznego dla ludzi i przyrody. 

 

Patroni medialni

  

 
 

 
     

 

Rada Programowa 2016

Arkadiusz Hołda
Kanclerz Wyższej Szkoły Technicznej

dr hab. prof. AM Gdynia 
Marek Grzybowski
Prezes Polskiego Klastra Morskiego

dr inż. Adrian Kapczyński
prezes Polskiego Towarzystwa
Informatycznego –
Oddział Górnośląski

Tomasz Klekowski
prezes Związku Pracodawców
Technologii Cyfrowych Lewiatan

Anna Kornacka
Prezeska zarządu Związku Pracodawców
Pomorza Zachodniego Lewiatan

Andrzej Majewski
Prezes Polskiego Towarzystwa Informatycznego –
Oddział Pomorski

prof. dr hab. inż. Jan Popczyk
prezes Stowarzyszenia Klaster 3×20,
dyrektor Centrum Energetyki 
Prosumenckiej Politechniki Śląskiej

Józef Neterowicz
Radca w Ambasadzie Szwecji

Tadeusz Donocik
prezes Regionalnej Izby Gospodarczej
w Katowicach

dr Magdalena Rogulska
Szwedzko – Polska Platforma
Zrównoważonej Energetyki, PIMOT

Andrzej Dulka
prezes Stowarzyszenia Inżynierów Telekomunikacji 

dr inż. Andrzej Żurkowski
dyrektor Instytutu Kolejnictwa

Wojciech Szczurek
Prezydent Gdyni

Marian Noga 
Prezes Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Informatycznego

Dariusz Szwed
Doradca Prezydenta Słupska
ds. Zagranicznych,
przewodniczący rady programowej
Zielonego Instytutu

dr Stanisław Pietruszko
Prezes Polskiego Towarzystwa Fotowoltaiki

Edward Tomasz Połaski
Prezes Zarządu Mazowieckiej Izby Rzemiosła i Przedsiębiorczości

Marcin Paprzycki
Prezes Oddziału Mazowieckiego PTI
 


Andrzej Arendarski
prezes Krajowej Izby Gospodarczej
 
Marek Dąbrowski
Wiceprezes Polskiej Izby Informatyki 
i Telekomunikacji
Janusz Jarosiński
Przewodniczący Rady
Krajowej Izby Gospodarki Morskiej


Artur Mazurkiewicz
Prezes Zarządu Dolnośląskich Pracodawców
 
Maciej Potocki
Prezes Zarządu i dyrektor Generalny Wrocławskiego Parku Technologicznego

Tadeusz Krzakowski
Prezydent Miasta Legnicy


Dr inż. Łukasz Szałata
Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Eko-Biegły
 
Karol Kaczmarski
Prezes Świętokrzyskiego Centrum Innowacji i Transferu Technologii
Adrzej Guła
Prezes Instytutu Ekonomii Środowiska
   
Bożena Pietras-Goc
Dyrektor, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Małopolski Instytut Samorządu Terytorialnego i Administracji
   

Partnerzy

ThinkIT Consulting to doświadczony zespół konsultantów, który świadczy usługi w zakresie kompleksowego wsparcia w pozyskiwaniu finansowania przedsięwzięć inwestycyjnych ze źrodeł krajowych, funduszy UE, Banku Światowego i innych źródeł oferujących wsparcie finansowe.

Specjalizujemy się w:

  • projektach teleinformatycznych opartych o najnowsze technologie IT i ICT, realizowanych także w formule PPP,

  • projektach inwestycyjnych z zakresu ochrony środowiska,

  • projektach infrastrukturalnych oraz badawczo-rozwojowych,

  • projektach ITS,

  • projektach szkoleniowych

Wspomagamy samorządy w przygotowaniach do wdrożenia normy ISO 37120, a także podpowiadamy jak przygotować się do wdrażania usług inteligentnych: jakie usługi wybrać, w jakiej kolejności wdrożyć je oraz jak pozyskać fundusze wspierające wdrożenie.


Comarch jest wiodącym środkowoeuropejskim dostawca innowacyjnych rozwiązań IT, które wspomagają firmy i instytucje w osiągnięciu wyższej rentowności, optymalizując działalność operacyjną i procesy biznesowe. Firma zatrudnia ponad 5000 najwyższej klasy specjalistów na całym świecie. Głównym atutem Comarch jest głęboka wiedza branżowa, która od 1993 roku przekazuje klientom w postaci zintegrowanych systemów informatycznych dla sektorów telekomunikacji, usług finansowych, rynków kapitałowych, bankowości i ubezpieczeń, administracji publicznej, handlu i usług oraz dużych, średnich i małych przedsiębiorstw.

Comarch od samego początku działania wypracował reputacje firmy technologicznej wytwarzającej nowoczesne produkty i z sukcesem je sprzedając na rynku krajowym i zagranicznym. Dlatego nadal głównym celem strategicznym Comarch jest opracowywanie nowych, konkurencyjnych produktów, co pozwoli na zapewnienie dalszego rozwoju Comarch.

 

IMPEL Monitoring to zespół wysokokwalifikowanych profesjonalistów z zakresu bezpieczeństwa oraz nadzoru sygnałów alarmowych i wizyjnych. Świadczymy usługi wideomonitoringu, monitoringu obiektów stałych, GPS oraz sygnałów technicznych. Zaufało nam wielu klientów o bardzo wysokich wymaganiach. Jesteśmy wyłącznym partnerem monitorowania GPS i paliwa online dla klientów Orlen Flota (https://flota.orlen.pl/Artykul/monitoring-gps). Obsługujemy sygnały 73% banków komercyjnych w Polsce, nadzorujemy co 5 bankomat w kraju, przetwarzamy ponad 3 miliony sygnałów miesięcznie.

ITM Poland SA to integrator systemów oraz usługodawca w zakresie monitorowania sygnałów technicznych oraz telewizji przemysłowej. Nasza doświadczona kadra inżynierów sprzętu i oprogramowania prowadzi audyty technologiczne i opracowuje dedykowane rozwiązania w zakresie nowoczesnych systemów optymalizacji procesów oraz bezpieczeństwa.

ITM Poland udostępnia nowoczesną platformę umożliwiającą prowadzenie stałego nadzoru wideo oraz prowadzenia zdalnych patroli i koordynowania działania służb porządkowych. Usługami zainteresowane są przedsiębiorstwa, obiekty użyteczności publicznej oraz zarządy miast i gmin. Siedziba spółki, sfinansowana po części ze środków Unii Europejskiej, spełnia surowe wymogi normy dla budynków działających jako Alarmowe Centrum Odbiorcze. Jest to obecnie najnowocześniejszy obiekt tego typu w kraju.

Dysten Sp. z o.o. jako producent elektronicznych wyświetlaczy informacji pasażerskiej dopasowuje urządzenia do regulacji i wytycznych Zamawiającego oraz możliwości instalacyjnych na obiekcie. DYSTEN dedykuje swoje rozwiązania zarówno Zarządom Dróg Miejskich, Zarządcom i Operatorom transportu Miejskiego,  generalnym wykonawcom, integratorom oraz projektantom i architektom.

Od 1999 roku DYSTEN krok po kroku rozszerzał nie tylko profil działalności, ale także rynki zbytu. Realizacje DYSTEN  znajdują się  w ponad 110 miastach w Polsce i zagranicą. Produkty spółki można znaleźć także w Włoszech, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Finlandii, Norwegii, na Litwie, Ukrainie, Rumunii oraz od 2013 roku także na rynku arabskim.

DYSTEN produkuje:

- wyświetlacze informacji pasażerskiej w technologii LED, LCD oraz TFT LCD
- e-papierowe rozkłady jazdy
- tablice informacji parkingowej LED
- znaki zmiennej treści
- tablice kierunkowe do pojazdów

Oferta Partnerska

Naszym założeniem jest stworzenie biznesowej platformy służącej realizacji Państwa celów marketingowych i sprzedażowych.

Konferencja daje możliwość nie tylko promocji marki i oferowanych produktów, ale także nawiązania długofalowych relacji z potencjalnymi klientami, którymi są uczestnicy wydarzenia. 

Dlatego, przy jednoczesnej dbałości o jakość grupy docelowej, przygotowaliśmy dla Państwa propozycję pakietów partnerskich, które wesprą Państwa udział w konferencji pod kątem wizerunkowym i sprzedażowym.

W skład pakietów wchodzą poniżej przedstawione usługi. 
Istnieje możliwość skonstruowania pakietu na życzenie - uwzględniającego Państwa potrzeby oraz możliwości.

Usługa Opis usługi
prelekcja możliwość prezentacji firmy i oferty bezpośrednio przed audytorium. Daje możliwość obserwacji reakcji, odpowiedzi na pytania uczestników. Prelekcja jest oceniana przez słuchaczy
stoisko konsultacyjne stolik wyposażony w 2 krzesła, podłączenie do prądu, wi-fi, znajdujący się we foyer, w którym organizowana jest przerwa kawowa (aranżacja dowolna)
lista teledaresowa dostęp do pełnej listy teleadresowej uczestników, do wykorzystania w celach handlowych
insert materiałów reklamowych możliwość dołączenia materiałów reklamowych do materiałów konferencyjnych, które otrzyma każdy uczestnik
artykuł sponsorowany lub reklama w katalogu umieszczenie treści lub kolorowej reklamy przygotowanej przez klienta w katalogu konferencyjnym


Jeśli byliby Państwo zainteresowani szczegółami dotyczącymi oferty, zapraszamy do kontaktu.

 

Klaudia Moskała
Koordynator Projektu

tel. +48 720 911 820
fax. +48 22 244 25 37
e-mail: klaudia.moskala@successpoint.pl

Poprzednie edycje

SMART CITY - założenia i perspektywy 2016r.

WARSZAWA | 22 MARCA

GDAŃSK | 28 KWIETNIA WROCŁAW | 9 CZERWCA

 


 

Ogólnopolski Kongres SMART Inteligentne Miasta 2015r.
 

W ramach cyklu w 2015 roku zorganizowaliśmy 5 wydarzeń w wybranych miastach - Warszawa, Katowice, Gdańsk, Olsztyn oraz Kraków. Każda z konferencji rozpoczęła się debatą otwierająca, po której odbywały się dedykowane spotkania tematyczne.

                        RADA PROGRAMOWA

                       OGÓLNOPOLSKIEGO KONGRESU SMART INTELIGENTNE MIASTA
                      >> ZAPOZNAJ SIĘ <<

                       

   

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami na temat poszczególnych spotkań:

WARSZAWA KATOWICE GDAŃSK
OLSZTYN   KRAKÓW


 

                  Patroni Honorowi

logo_mac_0

logo-wojewody-mazowieckiego

Jacek Kozłowski

honor_patr_pol_outl

LOGO-KWITNA?CE-PL-PION

Andrzej Buła
Marszałek Województwa Opolskiego

 

00_herb_podpis_patronat_pion

herb_podlaskie

Marszałek Województwa Podlaskiego

Marszałek Województwa Mazowieckiego

herb_patronat_J logo-patronat_marszalek_Sosnowski

Adam Jarubas
Marszałek Województwa Świętokrzyskiego

Herb kujawsko-pomorskie PHon_PMG_PA
1292913361 wojewoda_slaski

katowice_logo_poziom_kolor

Prezydent Miasta Katowic
Marcin Krupa

slupsk_biedron

logo_z_listkiem

Prezydent Miasta Olsztyna

02 logo kolor pion_M_rgb 

Jacek Krupa
Marszałek Województwa Małopolskiego

Marsz_Struk

gdynia

Prezydent Miasta Gdynia

Drukowanie
wojewoda1024

logotypclaim_czerony_pl_

Marszałek Województwa Mazowieckiego

rzeszow

Tadeusz Ferenc
Prezydent Miasta Rzeszowa

logoPZs Beznazwy-1
logo_wojewoda_slaski orzel-wojewoda_czerw swietokrzyskie

2 kopias

Patronat Honorowy
Prezydenta Miasta Krakowa
Jacka Majchrowskiego

herb_jpg
Patronat Honorowy
Prezydenta Miasta Katowice
Marcina Krupy
godło - wojewodad

herb_kielcs

Wojciech Lubawski
Prezydent Kielc

Urzad_Marszlkowski_nowy_z_tlems

 

malopolskie

Marek Sowa
Marszałek Województwa Małopolskiego

zgp_logo RIGP_logo NCBiR_logo
logo_ARR_w_1.jpg KPOIIB_logo Drukowanie
pti IK_logo logo ZDW
uwm1_panelminified

Logo_PW_black

logo__uniwersytet_slaski_w_katowicach

JM Rektor Uniwersytetu Śląskiego
prof. zw. dr hab. Wiesław Banyś

krajowa_rada_spoldzelcza nfosigw zgwrp_logotyp

IPPDIiE_logo

icta PARP-logo
iph logo nowe logoNAPE LOGO FRZO
K01 ZPTC Lewiatan_logo Klaster 3x20 logo
IZTECH ZPPZ Lewiatan_logo BKJEE_logo
Logo BiznesKlaster PNG M logo_Interizon PKM_logo
Logo, Klaster Budowlany (2) kopia   kigm

 

 

 

 

                  Patroni Medialni

rp_logo logo_POLSKIE_RADIO_90_LAT_kolor ioze
gwz energiamax Zmienmy.to_logo transparent_400
logo-infor logo_RDC_PR cire_logo
BiznesiEkologia_logo Fundacja REO_logo ce
Transport i Komunikacja_logo URBNews_logo
logo_pk_ready L_250_p portal komunalny
4itsecurity_logo 150 Beznazwy-1 techpage_logo 150
magazynSystem_logo 150 energetyka_logo energetykon_logo
virtual-it-pl-logo-2012 pcfoster ba
O&M-LOGO.jpg logo_rgb.png.png.png.png pvp
IT Polska Polska logo new small Administrator24_logo 150 ekd
EA RAPO PROD PL 2 MK_logo ts
tvs_logo_male Fakty1 CMYK dziennikzachodni_logo
logo-decyzje-it-pl_150_ Monitor_urzedowy_pl logo-xxl
infoludek_logo my3miasto_logo gdynianews_logo
pk pomorski24_logo bezpiecznydom_logo
Przeglad Samorzadowy_winieta.cdr logo_trojmiasto_negatyw RadioGdansk_logo
patronat-logo tvs24-Cc
ns logo-gazety Radio Olsztyn
lokalnatv_logo_bialetlo_1200dpi Olsztyn fakty_osw
RK_logo itvwisla tvlogo
WINIETA.indd tn Kraków
logo3a telewizjaimav_transparent kopia wiesci
logo_ppg sas 1 kopias
DziennikPp   Builder mini 3

 

Kontakt z organizatorem

Jeśli macie Państwo pytania odnośnie udziału lub współpracy podczas konferencji serdecznie zapraszam do kontaktu:

Kontakt ds. organizacji i współpracy partnerskiej:
tel. +48 720 911 820
e-mail: biuro@successpoint.pl