Uroczyste otwarcie |
 |
Jadwiga Emilewicz - Podsekretarz Stanu, Ministerstwo Rozwoju |
27 listopada 2015 r. powołana na stanowisko Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Rozwoju.
Odpowiada za:
nadzór nad organami oraz jednostkami organizacyjnymi podległymi Ministrowi, a także nad instytutami badawczymi. Nadzoruje realizację programów Innowacyjna Gospodarka i Inteligentny Rozwój. Koordynuje zadania w obszarze informacji i promocji Funduszy Europejskich. Odpowiada za kwestie związane z podejmowaniem działań sprzyjających wzrostowi konkurencyjności oraz innowacyjności gospodarki polskiej. Sprawuje nadzór nad realizacją zadań przez Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej.
W latach 1999-2002 pracowała w Departamencie Spraw Zagranicznych Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. W 2009 r. została Kierownikiem Muzeum PRL-u w Krakowie. Jest radną Sejmiku Województwa Małopolskiego i Przewodniczącą Komisji Innowacji i Nowoczesnych Technologii.
Absolwentka Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politycznych UJ otworzyła przewód doktorski. Jest stypendystką Uniwersytetu Oxford oraz programu American Council on Germany, Dräger Foundation, ZEIT-Stiftung Ebelin und Gerd Bucerius. Od 2003 r. związana z Wyższą Szkołą Europejską im. ks. J. Tischnera w Krakowie.
Działaczka społeczna, autorka wielu publikacji naukowych. Była prezesem Fundacji Lepsza Polska.
Zna język angielski, niemiecki i francuski.
Ma trzech synów.
|
 |
Piotr Kuczera - Prezydent Miasta Rybnika
|
Prezydent Miasta Rybnika od grudnia 2014 r., radny Miasta Rybnika w latach 2006-2014, z zawodu nauczyciel historii.
Absolwent I Liceum Ogólnokształcącego im. Powstańców Śląskich w Rybniku. Wyższe wykształcenie zdobył na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego, na kierunku historia. Ukończył także studia podyplomowe na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Śląskiego oraz
w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera
w Krakowie. Do 2014 roku pracował w II Liceum Ogólnokształcącym im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego
w Rybniku, prowadząc zajęcia z historii i wiedzy
o społeczeństwie. Od 2006 roku związany
z rybnickim samorządem. Został wybrany radnym Miasta Rybnika, pełnił funkcję Przewodniczącego Klubu Radnych Platformy Obywatelskiej RP. Po wyborach samorządowych
w 2014 roku został Prezydentem Miasta Rybnika.
Jako gospodarz miasta stawia przede wszystkim na dialog społeczny i zaangażowanie mieszkańców
w działania na rzecz Rybnika. Podejmuje intensywne zabiegi w zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych na rozwój miasta. Dzięki jego staraniom Zarząd Województwa Śląskiego wybrał do dofinansowania projekt Miasta Rybnika obejmujący I etap budowy drogi Racibórz-Pszczyna na terenie Rybnika. To najwyższe dofinansowanie przyznane kiedykolwiek projektowi realizowanemu przez Miasto Rybnik w trakcie kilkunastu lat ubiegania się o fundusze UE. Jako prezydent Rybnika Piotr Kuczera skupił się m.in. na intensyfikacji działań na rzecz poprawy jakości powietrza
w mieście. Doprowadził do wprowadzenia nowoczesnego
i pierwszego tego typu w Polsce regulaminu dotacji do inwestycji ekologicznych (premiowanie rozwiązań najbardziej efektywnych, instalacje: gaz, c.o, kotły klasy 5, dopłaty do termomodernizacji przy wymianie źródła ciepła na ekologiczne).
Realizacja spójnej polityki rowerowej, sformułowanie jasnych zasad finansowania klubów sportowych, dążenie do rewitalizacji miejsc rybnickiego dziedzictwa przeszłości
i ujednolicenia estetyki przestrzeni miejskiej, zwiększanie zainteresowania inwestorów Rybnikiem, otwarcie na inicjatywy w oparciu o zasady partnerstwa publiczno-prywatnego, zaangażowanie miasta w rozwój gospodarki senioralnej, nawiązywanie bliższej współpracy z uczelniami wyższymi
i przedsiębiorcami oraz zainteresowanie innowacjami technologicznymi – to obszary wyznaczające charakter jego prezydentury.
Piotr Kuczera angażuje się także w działania ponadlokalne. Jako zastępca Przewodniczącego Śląskiego Związku Gmin
i Powiatów podejmuje inicjatywy na rzecz rozwoju regionu. Jest też członkiem zarządu Związku Gmin
i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego z siedzibą w Rybniku. Reprezentuje ponadto Rybnik w Związku Miast Polskich.
Piotr Kuczera jest rybniczaninem, mieszka w dzielnicy Popielów. Prywatnie jest szczęśliwym mężem, pasjonatem fotografii i miłośnikiem dobrej literatury. Interesuje się też naukami humanistycznymi oraz z zainteresowaniem śledzi aktualne procesy społeczno-polityczne. |
Debata otwierająca
|
Moderator
|
 |
Dariusz Szwed - Doradca Prezydenta Słupska ds. Zagranicznych, Przewodniczący Rady Programowej Zielonego Instytutu
W latach 2004-2011, jeden z dwojga przewodniczących partii Zielonych, były delegat partii w Europejskiej Partii Zielonych, współpracownik Grupy Zielonych w Parlamencie Europejskim, przewodniczący Rady Programowej Zielonego Instytutu.Autor programu „Ekologia polityczna” - emisja we wtorki godz. 23-24, w radiu TOK FM – audycja nadawana do listopada 2007. Absolwent Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych na Akademii Ekonomicznej w Krakowie i Ekonomicznych Podstaw Polityki Ekologicznej na Uniwersytecie Warszawskim.
SPOŁECZNIK
Od początku przemian demokratycznych w Polsce działam w organizacjach społecznych. Współpracowałem i współpracuję z wieloma organizacjami: Federacją Zielonych, Greenpeacem, Centrum Prawa Ekologicznego, Demokratyczną Unią Kobiet, Centrum Praw Kobiet. Jestem członkiem Europejskiego Stowarzyszenia Ekonomistów Środowiska i Zasobów Naturalnych oraz jednym z fundatorów i przewodniczącym rady programowej Zielonego Instytutu. Jestem aktywnym uczestnikiem Kongresów Kobiet Polskich, Kongresów Obywatelskich czy Ogólnopolskich Forów Inicjatyw Pozarządowych. Wspieram Kongres Ruchów Miejskich.
EKSPERT
Jako absolwent Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych i Ekonomicznych Podstaw Polityki Ekologicznej od wielu lat zajmuję się strategiami zrównoważonego rozwoju. Byłem doradcą w Ministerstwie Gospodarki i w Ministerstwie Środowiska, gdzie zajmowałem się kwestiami dostępu społeczeństwa do informacji czy udziałem społecznym w procesie podejmowania decyzji. Uczestniczę w pracach komisji i podkomisji Sejmu RP, dotyczących problematyki ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju.Współpracowałem i współpracuję z wieloma organizacjami regionalnymi, krajowymi i międzynarodowymi - m.in. Bankiem Światowym, Organizacją Współpracy Gospodarczej i Rozwoju. W holendersko-polskim projekcie międzyregionalnym „Małopolska-Overijssel”, wspierałem powstawanie społecznego ruchu ekologicznego w Małopolsce. Jestem współautorem wielu publikacji, m.in. „Zrównoważony rozwój Metropolii Silesia”, „Zielone Miasto Nowej Generacji”, Zielony Nowy ład w Polsce”, które służą lokalnym społecznościom w prowadzeniu działań na rzecz lokalnego zrównoważonego rozwoju.
POLITYK
Od 2004 roku jestem przewodniczącym partii Zielonych, współpracuję z Europejską Partią Zielonych i Grupą Zielonych w Parlamencie Europejskim - jedną z czterech największych grup politycznych. W Sejmie mijającej kadencji zajmowałem się m.in. polityką energetyczną - promocją efektywności energetycznej i energetyki odnawialnej oraz wstrzymaniem rządowego programu budowy elektrowni jądrowej, której większość z nas w Polsce nie chce`; podejmowałem także działania na rzecz promocji rolnictwa ekologicznego i bezpiecznej żywności - w ostatnich tygodniach nasze wspólne działania doprowadziły do zawetowania przez Prezydenta RP ustawy o nasiennictwie forsowanej przez PO i PSL, która tylnymi drzwiami miała wpuścić GMO do Polski. Co ważne, ok. 70% z nas nie chce genetycznie modyfikowanej żywności. Włączyłem się aktywnie w prace na ustawami poprawiającymi sytuację kobiet w Polsce. Krytykowałem także działania ministra infrastruktury, który swoją złą polityką powoduje chaos na kolei w Polsce.
Chciałbym moje zaangażowanie społeczne i wiedzę wykorzystać dla naszego wspólnego dobra!
|
Paneliści
|
 |
Jadwiga Emilewicz - Podsekretarz Stanu, Ministerstwo Rozwoju |
27 listopada 2015 r. powołana na stanowisko Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Rozwoju.
Odpowiada za:
nadzór nad organami oraz jednostkami organizacyjnymi podległymi Ministrowi, a także nad instytutami badawczymi. Nadzoruje realizację programów Innowacyjna Gospodarka i Inteligentny Rozwój. Koordynuje zadania w obszarze informacji i promocji Funduszy Europejskich. Odpowiada za kwestie związane z podejmowaniem działań sprzyjających wzrostowi konkurencyjności oraz innowacyjności gospodarki polskiej. Sprawuje nadzór nad realizacją zadań przez Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej.
W latach 1999-2002 pracowała w Departamencie Spraw Zagranicznych Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. W 2009 r. została Kierownikiem Muzeum PRL-u w Krakowie. Jest radną Sejmiku Województwa Małopolskiego i Przewodniczącą Komisji Innowacji i Nowoczesnych Technologii.
Absolwentka Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politycznych UJ otworzyła przewód doktorski. Jest stypendystką Uniwersytetu Oxford oraz programu American Council on Germany, Dräger Foundation, ZEIT-Stiftung Ebelin und Gerd Bucerius. Od 2003 r. związana z Wyższą Szkołą Europejską im. ks. J. Tischnera w Krakowie.
Działaczka społeczna, autorka wielu publikacji naukowych. Była prezesem Fundacji Lepsza Polska.
Zna język angielski, niemiecki i francuski.
Ma trzech synów.
|
 |
Andrzej Guła - Prezes Zarządu, Instytut Ekonomii Środowiska oraz Krakowski Alarm Smogowy |
Inicjator Krakowskiego Alarmu Smogowego. Ekonomista specjalizujący się w tematyce ochrony środowiska. Doradza instytucjom w zakresie projektów i programów ochrony środowiska (Europejski Bank Inwestycyjny, Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju, Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej/NFOŚiGW). Był ekspertem dla NFOŚiGW przy tworzeniu programu KAWKA - mechanizmu wsparcia likwidacji niskiej emisji. Był członkiem Komitetu Sterującego Funduszem Spójności przy Ministerstwie Środowiska. Pracuje w Instytucie Ekonomii Środowiska – think tank, działający w obszarach efektywności energetycznej i zrównoważonego rozwoju. W projekcie będzie pełnić rolę eksperta ds. ochrony powietrza. |
 |
Karol Kaczmarski – Prezes Zarządu, Świętokrzyskie Centrum Innowacji i Transferu Technologii
|
Z jednej strony pasjonat militariów i motoryzacji, z drugiej koordynator takich projektów jak „Mamy pracujące mamy” czy „Firma Równych Szans”. Te i wiele innych działań w zakresie polityki równościowej i społecznej odpowiedzialności biznesu prowadził jako wieloletni dyrektor biura Świętokrzyskiego Związku Pracodawców Prywatnych Lewiatan. Od 2015 roku pełni funkcję prezesa Świętokrzyskiego Centrum Innowacji i Transferu Technologii, spółki zajmującej się wspieraniem lokalnej przedsiębiorczości oraz stymulowaniem rozwoju regionu świętokrzyskiego poprzez transfer osiągnięć naukowo – badawczych i wspieranie innowacji. |
 |
Bożena Pietras-Goc - Dyrektorka FRDL Małopolskiego Instytutu Samorządu Terytorialnego i Administracji w Krakowie
Ekspert w zakresie rozwoju regionalnego i lokalnego, realizator projektów konsultingowych i szkoleniowych dla władz lokalnych i regionalnych, Lokalnych Grup Działania, ministerstw, organizacji pozarządowych, banków i dużych przedsiębiorstw.
W latach 1994-1995 Zastępca Dyrektora Wydziału Kultury w Urzędzie Miasta Krakowa. W latach 1995-2002 twórca i dyrektor departamentu zajmującego się konsultingiem w Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. W latach 2004-2006 główny specjalista w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Małopolskiego, odpowiedzialna m.in. za koordynację projektu „Małopolska 2015” – opracowanie regionalnej strategii rozwoju i wytycznych do jej wdrażania. W latach 2004-2015 ekspert w firmie konsultingowej zajmującej się zarządzaniem publicznym i polityką rozwoju. Realizowała m.in. konsulting strategiczny dla samorządów, instytucji publicznych, przedsiębiorstw i organizacji społecznych. Opracowywała projekty i pozyskiwała finansowanie na projekty w dziedzinie kultury, (m.in. Galeria Europa – Daleki Wschód dla Centrum Manggha w Krakowie, Małopolski Ogród Sztuki dla Teatru im. J. Słowackiego w Krakowie). Koordynator merytoryczny projektu monitoringu obywatelskiego pn. Barometr Rozwoju Małopolski (stowarzyszenie Klub Jagielloński/Katedra Analiz Regionalnych/Kraków).
W latach 2011-2012 w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim - Koordynator Programu, Biuro Wojewody Małopolskiego – Pełnomocnika Rządu ds. Programu ochrony przed powodzią w dorzeczu górnej Wisły. W latach 2011-2014 była odpowiedzialna za zorganizowanie i kierowanie działalnością regionalnego Centrum Marki Lokalnej. Stypendystka German Marshall Fund of the United States.
Od września 2014 roku dyrektor FRDL Małopolskiego Instytutu Samorządu Terytorialnego i Administracji w Krakowie.
|
 |
Jacek Woźniak - Zastępca Dyrektora, Wydział Rozwoju Miasta, Urząd Miasta Krakowa
Ekspert w zakresie rozwoju regionalnego i planowania strategicznego. W latach 1999-2015 dyrektor departamentów polityki regionalnej w Urzędach Marszałkowskich w województwie Podkarpackim a następnie Małopolskim. Przewodniczący zespołów roboczych opracowujących Strategię Rozwoju Województwa Podkarpackiego na lata 2000-2010 i Województwa Małopolskiego na lata 2011-2020, współautor obu strategii. Inicjator prac nad Strategią Rozwoju Polski Południowej do roku 2020 (Małopolski i Śląska). Pomysłodawca Małopolskiego Obserwatorium Rozwoju Regionalnego, był także zaangażowany w prace nad Krajową Strategią Rozwoju Regionalnego 2010-2020. Członek Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju Polskiej Akademii Nauk. Nauczyciel akademicki, autor licznych artykułów poświęconych polityce regionalnej. Od sierpnia 2015 r. z-ca Dyrektora Wydziału Rozwoju Urzędu Miasta Krakowa.
|
 |
Krzysztof Krzysztofiak - Dyrektor Działu Rozwoju, Krakowski Park Technologiczny
Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego, posiada 30 lat doświadczenia pracy z przedsiębiorcami oraz rozwojem usług dla innowacyjnych firm. Z Krakowskim Parkiem Technologicznym związany od wielu lat - jako prezes zarządu w latach 1999-2006, a następnie w latach 2012-2015 r. wiceprezes zarządu KPT, odpowiadał m.in. za inwestycje, usługi świadczone na rzecz przedsiębiorców, w tym inkubator technologiczny oraz Fundusz Zalążkowy KPT. Obecnie pełni obowiązki dyrektora Działu Parku Technologicznego.
|
Panel dyskusyjny
Nowe technologie - istotny element dynamicznego rozwoju miast
|
Moderator |
 |
Marek Bąkowski - Wiceprezes Zarządu, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji
Od 2005 roku pracuje w Hewlett-Packard Polska (obecnie Hewlett Packard Enterprise Polska) i jest odpowiedzialny za przygotowanie i sprzedaż informatycznych projektów integracyjnych w pionie Enterprise Services. Obszary kompetencyjne obejmują szeroko pojęte bezpieczeństwo publiczne (systemy Schengen, systemy wspomagania dowodzenia, zarządzanie kryzysowe, elektroniczna tożsamość obywatela, systemy rejestrów publicznych, problematykę ITS (Intelligent Transportation Solutions) i Smart City oraz zastosowania rozwiązań analitycznych w obszarze Big Data. Od kwietnia 2013 Wiceprezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji. Członek Zarządu Hewlett Packard Enterprise Polska Sp. z o.o.
Absolwent Wydziału Mechaniki Precyzyjnej Politechniki Warszawskiej. Z branżą IT związany od 1983 i rozpoczęcia pracy w Instytucie Maszyn Matematycznych. Od 1991 r związany z międzynarodowymi dostawcami rozwiązań informatycznych: ICL, Unisys i Hewlett-Packard, w których pełnił stanowiska kierownicze w zarządzaniu działami usług i sprzedaży.
Jego pasją jest strzelectwo sportowe, interesuje się fotografią i muzyką, a czas wolny najchętniej spędza na deskach: żaglowej lub śniegowej.
|
Paneliści |
 |
Norbert Stachura - Comarch S.A.
Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego, kierunek Prawo, od 2012 roku adwokat, członek Okręgowej Rady Adwokackiej w Krakowie. W Grupie Kapitałowej Comarch zajmuje się projektami informatyzacji administracji publicznej, jest również konsultantem rozwiązań Smart City. Ma doświadczenie w prowadzeniu własnej praktyki adwokackiej. Interesuje się nowymi technologiami, narciarstwem i sportem motorowym, a w czasie wolnym lubi podróżować.
|
 |
Adam Kruczek - ThinkIt Consulting Sp. z o.o.
Partner w firmie ThinkIt Consulting sp. z o.o., członek Zarządu Grupa UTI Polska sp. z o.o.
Posiada wieloletnie doświadczenie w sprzedaży i nadzorowaniu projektów dla administracji publicznej. Przez wiele lat był Kierownikiem Projektów realizowanych dla Administracji Celnej, m.in. Systemu Obsługi Deklaracji CELINA, systemu INTRASTAT, Zarządzania Kontyngentami Taryfowymi i Nadzoru TQS, Systemu Kontroli Eksportu ECS. W firmach Wola Info oraz Devoteam odpowiadał za sprzedaż produktów i usług do klientów sektora publicznego. Jako Członek Zarządu Grupa UTI Polska nadzoruje działalność oddziału UTI Grup na terenie Polski. W ThinkIt Consulting odpowiedzialny m.in. za za współpracę z samorządamii przegotowanie normy ISO 37120 do normalizacji.
|
 |
dr inż. Piotr Małka - Stowarzyszenie Elektryków Polskich, Oddział Krakowski
Absolwent Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Robotyki Akademii Górniczo-Hutniczej specjalność Mechatronika oraz studiów podyplomowych na Akademii Górniczo-Hutniczej z zakresu Odnawialnych Źródeł Energii jak również Uniwersytecie Ekonomicznym – Zarządzanie Bezpieczeństwem Informacji. Pracownik naukowo-dydaktyczny Akademii Górniczo-Hutniczej oraz Uniwersytetu Rolniczego. Członek zarządu Stowarzyszenia Elektryków Polskich oddz. Krakowski oraz członek Rady Nadzorczej Izby Rzeczoznawców SEP. Pracownik MPWiK S.A. w Krakowie
Jest autorem lub współautorem wielu artykułów opublikowanych w czasopismach naukowych i zawodowych, jak również członek zespołów realizujących projekty badawczo-rozwojowe. Zainteresowania to głównie innowacyjne systemy sterowania i automatyki, robotyka, energetyka konwencjonalna jak również odnawialna.
|
 |
Grzegorz Kubal - Prezes Zarządu, Podkarpacka Izba Gospodarcza
Menadżer, doradca, trener i kierownik projektów, udziela się zarówno w biznesie jak i trzecim sektorze, ulubiona tematyka aktywności to projekty na styku kultury, turystyki i biznesu, z dodatkiem nowych technologii. Od kilkunastu lat tworzy, współtworzy, realizuje, zarządza i nadzoruje projekty, szczególnie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej oraz projekty biznesowe. W portfolio m.in. Galeria Zdzisława Beksińskiego w Sanoku, Centrum Dziedzictwa Szkła w Krośnie, Browar Ursa Maior w Uhercach, Bieszczadzkie Drezyny Rowerowe, Salon Win Karpackich w Komborni, Karpacki Szlak Wina czy Karpackie Niebo.
Doświadczenie obejmuje także planowanie strategiczne, kampanie promocyjne, wspieranie rozwoju przedsiębiorczości i rozwoju lokalnego oraz mniejsze i duże projekty transgraniczne i międzynarodowe. Z przekonania miłośnik prowincji i regionalista, autor kilkunastu publikacji historycznych i turystycznych, wydawca regionaliów karpackich i okołokarpackich. Szowinista galicyjski, entuzjasta kuchni karpackiej, technologii webowych i zaklinania koni.
Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego (historia oraz zarządzanie i bankowość) jak również Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (studia podyplomowe rachunkowość dla zaawansowanych), jeden z nielicznych humanistów z uprawnieniami do prowadzenia ksiąg rachunkowych. Wśród ukończonych szkoleń wymienia z dumą kurs Strategy Planning and Rural Community Development, poświęcony rozwojowi górskich obszarów Karpat. Prezes Podkarpackiej Izby Gospodarczej, członek zarządu kilku spółek prawa handlowego i organizacji pozarządowych na Podkarpaciu, w Małopolsce i na Słowacji.
|
 |
Piotr Nikiel - Menadżer Handlowy ds. Klientów Strategicznych, Impel Monitoring
Ekspert w dziedzinie technicznych zabezpieczeń i ochrony obiektów. Ostatnie lata jako Kierownik Projektów względem wdrażania efektywnego monitoringu wizyjnego. Posiada wieloletnie doświadczenie w sprzedaży, projektowaniu i wdrażaniu dużych systemów w zakresie CCTV oraz SWiN. Przez ostatnie 7 lat zajmował się wdrażaniem dużych systemów między innymi w bankach, światowych korporacjach czy dużych obiektach przemysłowych. Absolwent studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu na Wydziale Zarządzania , Informatyki i Finansów - specjalizacja „Usługi Komputerowe” . Na co dzień pasjonuje się wykorzystaniem nowoczesnej technologii w budownictwie , a w wolnej chwili uprawia sporty drużynowe.
|
Panel dyskusyjny
Efektywne wytwarzanie i wykorzystanie energii w aglomeracjach miejskich
|
Moderator |
 |
Andrzej Wiszniewski - Prezes Zarządu, Narodowa Agencja Poszanowania Energii S.A.
• Narodowa Agencja Poszanowania Energii S.A - od lipiec 1994, prezes zarządu (od 2014);
• Politechnika Warszawska Wydział Inżynierii Środowiska, Zakład systemów Ciepłowniczych i Gazowniczych– adiunkt;
• Zrzeszenie Audytorów Energetycznych - członek zarządu od 2000.
Kierownik projektu KODnZEB w ramach Programu Operacyjnego (PL04) „Oszczędzanie energii i promowanie odnawialnych źródeł energii” w ramach Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014 - obecnie
Kierownik zespołu badawczego w ramach projektów 6 i 7 PR Unii Europejskiej: POLYSMART ( 2006 - 20010), ICE-WISH (2010 - 2014), ECOLABEL - LCE4ROADS (2013 - 2016),
Kierownik Studium Podyplomowego "Zrównoważone systemy zaopatrzenia w energię i świadectwa energetyczne budynków" na Wydziale Inżynierii Środowiska Politechniki Warszawskiej. Kierowanie firmą i zespołami projektowo – badawczymi, koordynowanie projektów współfinansowanych z Funduszu Phare, IEE, 6 Program Ramowy UE; koordynowanie projektów finansowanych ze środków EkoFunduszu – ocena i kontrola realizacji projektów z dziedziny efektywności energetycznej i ochrony środowiska; wykonywanie planów, koncepcji gospodarowania energią dla samorządów, spółdzielni mieszkaniowych i przemysłu; ekspert oceniający projekty w ramach Polsko-Szwajcarskiego Programu Współpracy, kierowanie i wykonywanie projektów modernizacji i restrukturyzacji systemów zaopatrzenia w ciepło miast, osiedli mieszkaniowych i zakładów przemysłowych; przygotowanie i organizacja programów edukacyjnych; koordynowanie programu edukacyjno – informacyjnego Dom Przyjazny; organizator i kierownik kursu e-learningowego Certified Energy Manager; współautor 6 wynalazków zgłoszonych w UP; przygotowywanie produktów inżynierii finansowej (bussines plany, studia wykonalności, organizacja finansowania etc.). Autor 48 artykułów w czasopismach naukowych i profesjonalnych, ponad 60 publikacji w materiałach konferencji międzynarodowych i krajowych.
|
Paneliści |
 |
Wojciech Cetnarski - Prezes Zarządu, Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej
Wojciech Cetnarski jest ekspertem z wieloletnim doświadczeniem w branży energetycznej w Polsce. Od 2013 roku jest Prezesem Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej (PSEW) oraz od 2012 roku Prezesem Zarządu Wento Sp. z o.o. Wojciech Cetnarski jest również jednym z założycieli Polish Energy Partners S.A., która była jedną z pierwszych firm inwestujących w branżę energetyki wiatrowej w Polsce. Od 1997 do 2003 roku pełnił m.in. funkcję Prezesa Zarządu i Dyrektora Generalnego PEP S.A. Wcześniej Wojciech Cetnarski był także wspólnikiem i Wiceprezesem Zarządu firmy doradczej Quo Vadis Polska oraz pełnił funkcję Wiceprezesa Izby Energetyki Przemysłowej, której był współzałożycielem.
|
 |
Andrzej Guła - Prezes Zarządu, Instytut Ekonomii Środowiska oraz Krakowski Alarm Smogowy
Inicjator Krakowskiego Alarmu Smogowego. Ekonomista specjalizujący się w tematyce ochrony środowiska. Doradza instytucjom w zakresie projektów i programów ochrony środowiska (Europejski Bank Inwestycyjny, Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju, Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej/NFOŚiGW). Był ekspertem dla NFOŚiGW przy tworzeniu programu KAWKA - mechanizmu wsparcia likwidacji niskiej emisji. Był członkiem Komitetu Sterującego Funduszem Spójności przy Ministerstwie Środowiska. Pracuje w Instytucie Ekonomii Środowiska – think tank, działający w obszarach efektywności energetycznej i zrównoważonego rozwoju. W projekcie będzie pełnić rolę eksperta ds. ochrony powietrza. |
 |
Marek Józefiak - Koordynator Programu Klimat i Energia, Polska Zielona Sieć
Jest koordynatorem programu Klimat i Energia w Związku Stowarzyszeń Polska Zielona Sieć. Jest zaangażowany w prace Polskiego Alarmu Smogowego oraz Komitetu Sterującego Koalicji Klimatycznej. Ukończył prawo na WPiA Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkołę Prawa Brytyjskiego Uniwersytetu Cambridge. Marek Józefiak jest stypendystą Międzynarodowego Programu Stypendialnego DBU dla specjalistów z dziedziny ochrony środowiska oraz absolwentem 24. Szkoły Liderów Politycznych.
|
 |
dr inż. Piotr Małka - Stowarzyszenie Elektryków Polskich, Oddział Krakowski
Absolwent Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Robotyki Akademii Górniczo-Hutniczej specjalność Mechatronika oraz studiów podyplomowych na Akademii Górniczo-Hutniczej z zakresu Odnawialnych Źródeł Energii jak również Uniwersytecie Ekonomicznym – Zarządzanie Bezpieczeństwem Informacji. Pracownik naukowo-dydaktyczny Akademii Górniczo-Hutniczej oraz Uniwersytetu Rolniczego. Członek zarządu Stowarzyszenia Elektryków Polskich oddz. Krakowski oraz członek Rady Nadzorczej Izby Rzeczoznawców SEP. Pracownik MPWiK S.A. w Krakowie
Jest autorem lub współautorem wielu artykułów opublikowanych w czasopismach naukowych i zawodowych, jak również członek zespołów realizujących projekty badawczo-rozwojowe. Zainteresowania to głównie innowacyjne systemy sterowania i automatyki, robotyka, energetyka konwencjonalna jak również odnawialna.
|
 |
Łukasz Zywar - Kierownik Biura KAPE S.A. w Krakowie
Ekspert w zakresie efektywności energetycznej i ochrony środowiska. Twórca opracowań strategiczno-planistycznych dla jednostek samorządu terytorialnego (m.in. Plany gospodarki niskoemisyjnej, Założenia do planów zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe). Autor publikacji z zakresu efektywnego wykorzystania energii.
Jest absolwentem Wydziału Energetyki i Paliw Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Ukończył również studia podyplomowe w zakresie Doradztwa energetycznego w budownictwie na Politechnice Krakowskiej.
Pracuje w Krajowej Agencji Poszanowania Energii S.A. jako kierownik oddziału krakowskiego w obszarze gospodarki niskoemisyjnej, zrównoważonego rozwoju, wykorzystania OZE i poprawy efektywności energetycznej.
|
Panel dyskusyjny
Zarządzanie zasobami miejskimi
- inteligentna infrastruktura miast oraz ekologiczny i zrównoważony transport
|
Moderator |
 |
Jacek Woźniak - Zastępca Dyrektora, Wydział Rozwoju Miasta, Urząd Miasta Krakowa
Ekspert w zakresie rozwoju regionalnego i planowania strategicznego. W latach 1999-2015 dyrektor departamentów polityki regionalnej w Urzędach Marszałkowskich w województwie Podkarpackim a następnie Małopolskim. Przewodniczący zespołów roboczych opracowujących Strategię Rozwoju Województwa Podkarpackiego na lata 2000-2010 i Województwa Małopolskiego na lata 2011-2020, współautor obu strategii. Inicjator prac nad Strategią Rozwoju Polski Południowej do roku 2020 (Małopolski i Śląska). Pomysłodawca Małopolskiego Obserwatorium Rozwoju Regionalnego, był także zaangażowany w prace nad Krajową Strategią Rozwoju Regionalnego 2010-2020. Członek Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju Polskiej Akademii Nauk. Nauczyciel akademicki, autor licznych artykułów poświęconych polityce regionalnej. Od sierpnia 2015 r. z-ca Dyrektora Wydziału Rozwoju Urzędu Miasta Krakowa.
|
Paneliści |
 |
Agnieszka Damasiewicz - Dyrektor, Wydział Infrastruktury, Małopolski Urząd Wojewódzki
Dyrektor Wydziału Infrastruktury Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego, adiunkt na Wydziale Prawa, Administracji i Stosunków Międzynarodowych Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego.
Absolwentka Wydziału Prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego, doktor nauk prawnych (prawo cywilne, Uniwersytet Jagielloński), prawnik, zawodowo zajmowała się prawem nieruchomości, naukowo zajmuje się różnymi aspektami wymiaru sprawiedliwości. Autorka publikacji z tego zakresu.
|
 |
Mgr inż. Grzegorz Dyrkacz - Członek Zarządu, Dyrektor ds. Zarządzania Przewozami, Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie
Grzegorz Dyrkacz jest absolwentem Wydziału Zarządzania Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Ukończył także podyplomowe studia na Uniwersytecie Jagiellońskim w zakresie Public Relations oraz studia podyplomowe na Politechnice Krakowskiej z zakresu zarządzania transportem zbiorowym. Od blisko 29 lat związany jest z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym
w Krakowie. Doświadczenie zawodowe zdobywał od stanowisk obsługujących tabor autobusowy, poprzez pracę dyspozytora autobusów turystycznych oraz specjalisty ds. likwidacji szkód powypadkowych i odszkodowań. Od 1997 roku pełnił funkcje kierownicze w przedsiębiorstwie: najpierw jako kierownik Sekcji Obsługi Ruchu, potem kierownik Działu Obsługi Ruchu i kierownik Zajezdni Autobusowej Płaszów, a następnie od 2007 roku zajmując stanowisko głównego specjalisty Działu Zarządzania Ruchem. Od roku 2013 zajmuje stanowisko Członka Zarządu, Dyrektora ds. Zarządzania Przewozami. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się na łamach prasy branżowej m.in. Biuletynie IGKM, Transporcie Miejskim i Regionalnym, Przewoźniku Krakowskim. Jest również członkiem Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej.
Uhonorowaniem jego zasług dla Miasta Krakowa było przyznanie w 2010 roku przez Prezydenta Miasta Krakowa odznaki Honoris Gratia. Ponadto, współpraca nawiązana ze Strażą Miejską na rzecz poprawy bezpieczeństwa mieszkańców zaowocowała odznaczeniem Zasłużony dla Straży Miejskiej Miasta Krakowa. Za wybitne zasługi w dziedzinie realizacji ustawowych zadań Policji otrzymał w roku 2015 Brązowy Medal za zasługi dla Policji nadawany przez Ministra Spraw Wewnętrznych. Do ważniejszych osiągnięć należy zaliczyć wyróżnienie od Okręgowego Inspektora Pracy w Krakowie i Prezesa Zarządu MPK S.A. oraz odznakę Zasłużony dla
MPK w Krakowie. W roku 2015 otrzymał Srebrną Honorową Odznakę SITK nadaną przez Zarząd Oddziału SITK RP w Krakowie oraz odznakę Zasłużony dla Komunikacji Miejskiej nadawaną przez Prezesa Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej. Jest to najwyższe branżowe odznaczenie, forma wyróżnienia osób, które przez przejawiane inicjatywy i zaangażowanie w szczególny sposób przyczyniły się do rozwoju komunikacji miejskiej w kraju oraz wykonania statutowych zadań Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej.
|
|
 |
Marcin Hyła - Prezes Zarządu, Miasta dla Rowerów
Urodzony w 1968 roku założyciel i prezes ogólnopolskiego stowarzyszenia Miasta dla Rowerów, najstarszej polskiej organizacji reprezentującej interesy rowerzystów. Autor książki "Miasta Dla Rowerów" (1995), twórca Gdańskiego Rowerowego Projektu Inwestycyjno-Promocyjnego finansowanego przez Global Environment Facility (2002-2006). Inicjator i współautor wielu zmian w przepisach dotyczących rowerzystów (nowela ustawy Prawo o Ruchu Drogowym z roku 2011 i szereg rozporządzeń). Autor licznych opracowań dla samorządów, w tym m. in. standardów technicznych dla infrastruktury rowerowej Krakowa (2004), Torunia, Słupska, Koszalina, Bydgoszczy i Poznania (2015).
|
 |
Radosław Gądek - Zastępca Komendanta ds. prewencji, Straż Miejska Miasta Krakowa
Zatrudniony w Straży Miejskiej Miasta Krakowa od 1996 r. Początkowo jako funkcjonariusz, następnie inspektor w Wydziale Organizacji Służby, naczelnik tego wydziału, a od 2007 r. - zastępca komendanta ds. prewencji. Absolwent kierunku historia na Uniwersytecie Jagiellońskim (1994 r. ), a także studiów podyplomowych na tej samej uczelni z zakresu kierowania i współpracy służb społecznych (1999 r.). |
 |
Małgorzata Małochleb - Fundacja Otwarty Plan
Specjalizuje się w bezpośredniej edukacji ekologicznej, szczególnie w zakresie standardów życia w mieście, społeczeństwa obywatelskiego, jakości powietrza, gospodarki odpadami, a nade wszystko promocji roweru jako środka transportu w Krakowie.
Współpracowała między innymi z Fundacją Wspierania Inicjatyw Ekologicznych, Forum Opakowań Szklanych, Instytutem Ekonomii Środowiska i CEE Bankwatch Network. Przedstawicielka organizacji ekologicznych w
Komisji oceniającej wnioski z zakresu edukacji ekologicznej w WFOŚiGW w Krakowie. W latach 2008-2015 związana ze Związkiem Stowarzyszeń Polska Zielona Sieć jako menedżerka i koordynatorka merytoryczna i finansowa regionalnych i ogólnopolskich kampanii. Autorka i współredaktorka materiałów dydaktycznych i informacyjnych. Współinicjatorka "Krakowskiego Dialogu Cyklicznego" oraz "Kontraktu 100 rozwiązań rowerowych dla Krakowa" w stowarzyszeniu Kraków Miastem Rowerów. Od początku zaangażowana w kampanię informacyjno-edukacyjną na rzecz "Czystego powietrza dla Krakowa". Członkini kilku zespołów zadaniowych przy Prezydencie Miasta Krakowa. Inicjatorka Komisji Dialogu Obywatelskiego ds. Środowiska. Od powstania w 2014 roku Przewodnicząca Rady Fundacji Kupuj odpowiedzialnie. Fundatorka i członkini Zarządu Fundacji Otwarty Plan, w której odpowiada za kampanię "Kraków. Mobilność aktywna".
Rowerzystka, aktywistka miejska, propagatorka idei smart city, jako miasta przyjaznego dla ludzi i przyrody.
|